۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۸۶۷۶۲
مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان خبر داد؛

استانداردسازی۲۵۰۰ سند از شهدای هرمزگان در سال جاری

​مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با تأکید بر اینکه بازگشت به فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد، گفت: در سال جاری ۲۵۰۰ سند از شهدای این استان بایگانی و استانداردسازی شده است.
پاکدامن

محمدرضا پاکدامن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا، گفت: شهدا درس های بزرگی مانند ایثار، شهادت و جهاد در راه خدا به ما می آموزند و بر کار ما نظارت دارند.

وی با بیان اینکه شهدا در وصیت نامه خود به امر ولایت پذیری و اطاعت از ولی فقیه سفارش کرده اند، افزود: شهدا به ما درس بصیرت و راه و رسم درست زندگی کردن را می آموزند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه دینی یک سند راهبردی است، تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ شهادت، مصداق برجسته تعظیم شعائری است که ذات پروردگار در قرآن کریم، آن را نشانه تقوا معرفی می‌ کند.

پاکدامن در ادامه ابراز داشت: شعائر دینی برای انسان‌ ها در یک جامعه اسلامی، خط ساز است و راهبردها را معلوم می‌ کنند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا باید به خود افتخار کنند، گفت: اگر امروز، ایران اسلامی عزت و افتخاری دارد و جغرافیای سیاسی، اقتصادی و طبیعی ما در آسایش است، به خاطر جانفشانی شهدای عزیز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) بازگشت به فرهنگ ایثار و شهادت را بازگشت به فرهنگ کربلا دانست و گفت: این همان راهی است که امام حسین(ع) برای عزت و شرف و آزادگی ملت ها و مسلمانان ترسیم کرده است.

پاکدامن بیان کرد: بهره‌ گیری مؤثر از فرهنگ دفاع مقدس که به تعبیر رهبر معظم انقلاب گنج عظیمی است، منوط به جاری و ساری شدن این فرهنگ در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه را از آسیب های اجتماعی امروز نجات دهیم باید به فرهنگ ایثار و شهادت بازگردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگزان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: اجرای فعالیت‌ های مختلف فرهنگی و مذهبی مهمترین محور برنامه ‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده که در طول سال با همکاری مردم و خانواده‌ های شهدا و ایثارگران و همچنین دستگاه‌ های اجرایی در سطح استان برگزار شده است.

پاکدامن با بیان اینکه نصب تصاویر شهدا در سطح شهرها و روستاهای هرمزگان با هدف زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا، در دستور کار است اذعان داشت: تاکنون 100 متر مربع تصاویر شهدا در اندازه‌ های مختلف توسط سازمان ها و نهادهای مختلف استان تهیه و نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای یک‌ هزار و 200 شهید، 5 هزار جانباز و 340 آزاده است بیان داشت: 17 هزار نفر از خانواده‌ های شاهد، جانباز و ایثارگران استان هرمزگان از نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگزان استان خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: تا کنون 2500 سند از شهدای هرمزگان شامل دست‌ نوشته، وصیت‌ نامه، زندگی‌ نامه، عکس، فیلم و خاطره شهدا با هدف انتقال پیام و اسناد شهدا به نسل آینده بایگانی و استانداردسازی شده است.

پاکدامن با تشریح فعالیت‌ های این نهاد در سال 95، تهیه و چاپ یادنامه شهدا، یادواره‌های شاهد، مصاحبه با والدین شهدا و ایثارگران، جمع‌آوری و دیجیتالی‌کردن آثار شهدا و ایثارگران به صورت مکتوب، تهیه برنامه رادیویی و تلویزیونی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و دیگر مراسمات ملی و مذهبی را از اهم این برنامه‌های برشمرد.

وی با تشریح برنامه‌ های روز 22 اسفندماه به عنوان بزرگداشت شهدا در استان، افزود: این برنامه‌ها با محوریت فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگزان هرمزگان همچنین روایتگری فرزندان شهدا در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مجامع عمومی استان، سرکشی از خانواده‌ های شاهد و ایثارگر، حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در برنامه تلویزیونی «شوبندر» روز شنبه 21 اسفند، حضور خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران در نماز جمعه روز 20 اسفند را از اهم برنامه‌ های این اداره کل برشمرد./851/302/ب2

ارسال نظرات