۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۸۶۷۶۰
معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان:

حوزه انقلابی مرعوب دسیسه دشمنان نمی‌شود

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، گفت: حوزه انقلابی مرعوب دسیسه دشمنان نمی‌شود.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام حسن موسایی، معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون حوزه انقلابی، گفت: به فرموده معظم له حوزه نباید سکولار و نسبت به نظام بی تفاوت باشد، همین بیانات گهربار رسالت‌ های حوزه را سنگین تر کرده است.

وی افزود: حوزه انقلابی آرمانی، پایبند به آرمان‌ های امام، انقلاب و مطالبات رهبر معظم انقلاب و همراه و همگام با مراجع تقلید، استکبارستیز، پویا، فعال، آینده‌نگر و دارای نقشه راه است.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف باشد.

حجت الاسلام موسایی حوزه‌های علمیه و روحانیت را پاسدار انقلاب اسلامی معرفی و تصریح کرد: خوشبختانه حوزه و روحانیت رسالت خود را انجام داده‌ است و البته همچنان باید با هوشیاری، توطئه دشمنان را رصد و وظیفه خود عملی کنند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌ های علمیه باید انقلابی بمانند، ابراز داشت: تربیت فقیه به معنای واقعی کلمه از مهمترین رسالت حوزه های علمیه است.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان، علاوه بر تقویت بنیه علمی، بصیرت ‌افزایی برای پاسخگویی به مسائل مورد نیاز نظام اسلامی را وظیفه حوزه ‌ها و مسؤولان عالی رتبه حوزه دانست.

حجت الاسلام موسایی با تأکید بر اینکه حوزه ‌های علمیه از ابتدا انقلابی بوده‌ اند و انقلابی می ‌مانند، افزود: همه ارکان حوزه، خود را در برابر آرمان‌ های بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی موظف می ‌دانند.

وی در ادامه حضرت امام خمینی(ره) را الگوی انقلابی بودن حوزه معرفی کرد و ابراز داشت: امام راحل در تمام صحنه ‌ها بدون ملاحظه و انقلابی عمل کردند و وصیت ‌نامه ایشان نباید در حوزه مغفول بماند.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان تأکید کرد: مگر می ‌توان فراموش کرد روزی دشمنان، همه راه ها را بر ما بسته بودند و این انقلاب اسلامی بود که ابواب کار و تلاش و دریچه‌ های خدمت به ملت بزرگ و جهان را به روی ما گشود.

حجت الاسلام موسایی رسالت بین المللی حوزه انقلابی را در چهار بخش آموزش، پژوهش، تبلیغ و ارتباطات دانست و گفت: همه این برنامه‌ ها متکی بر اصول و مؤلفه‌ هایی است که یکی از آنها، اتکا به اندیشه‌ های امام و رهبری در مواجهه با اسلام امریکایی است.

وی در پایان تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف و رسالت های حوزه انقلابی باید خدمتگزاران به حوزه، در جهت تقویت اصول اخلاقی، علمی، آموزشی و پژوهشی اقدامات چشمگیری را انجام دهند.851/302/ب2

ارسال نظرات