۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۸۶۷۵۸

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

راه‌اندازی کمیته روستایی اعتکاف در بجنورد، برگزاری 20 برنامه محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی و کسب 10 رتبه عالی مسابقات قرآن از سوی دانش آموزان راز و جرگلانی عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه سال آینده مساجد روستاهای بجنورد نیز میزبان معتکفان خواهند بود، گفت: بر همین اساس کمیته روستایی اعتکاف در بجنورد راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: پیش‌ از این در روستاها مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شد، اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است سال آینده در مساجد روستایی نیز مراسم معنوی اعتکاف برگزار شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه با توجه به برگزاری آیین عبادی اعتکاف در مساجد روستایی به تعداد مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف افزوده می‌شود، گفت: ستاد اعتکاف شهرستان بجنورد همچون گذشته سامانه اینترنتی را برای ثبت‌نام معتکفان اعلام می‌کند.

برگزاری 20 برنامه محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی

وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان، با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از بیستم الی بیست و هفتم فروردین‌ماه سال 96 برگزار می‌شود، افزود: حوزه هنری خراسان شمالی برای این هفته 20 برنامه محوری را پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی، حوزه هنری خراسان شمالی اقدام به برگزاری شب‌های فرهنگی و هنری می‌کند، اظهار کرد: غالب این برنامه‌ها به‌صورت متمرکز در پلاتو شمس بجنورد با حضور هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

نمازی افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، برگزاری نشست تخصصی انقلاب و تئاتر، تئاتر و انقلاب با حضور یکی از کارشناسان مطرح کشور، اجرای نمایش صحنه‌ای «پشت کلانتری» در بجنورد و اسفراین، اجرای نمایش صحنه‌ای «خنکای ختم خاطره» در بجنورد و شیروان و تجلیل از فعالان هنری نمایش استان را ازجمله برنامه‌هایی دانست که همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی برگزار می‌شود.

دانش آموزان راز و جرگلان 10 رتبه عالی مسابقات قرآنی را کسب کردند

محمدمهدی محمدی، مدیر آموزش‌وپرورش راز و جرگلان از کسب 10 رتبه عالی دانش آموزان این شهرستان مرزی در مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی خبر داد و افزود: دانش آموزان این شهرستان در این مسابقات در 4 رتبه اول، 2 رتبه دوم و 4 رتبه سوم شدند.

وی اضافه کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی روزهای 19 و 20 اسفند در مدرسه معارف اسلامی صدرا بجنورد برگزار شد.

محمدی گفت: وظیفه همه مسؤولان، معلمان و مربیان این است که روح و جسم دانش آموزان را با قرآن همراه کنند تا در مسائل علمی و آموزشی بتوانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

گفتمان جهاد و مقاومت باید در جامعه نهادینه شود

حجت‌الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز امنیت و آرامش ایران اسلامی، مدیون خون شهدا است، گفت: گفتمان جهاد و مقاومت باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به ۲۲ اسفندماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نام‌گذاری این روز به نام شهدا، اظهار کرد: این روز بیانگر مقام والا و باعظمت شهدا و نمایانگر ارزش و قداست خون شهیدان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: شهدا ضمن صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی با حفاظت از مرزهای کشور، عزت، عظمت و اقتدار را برای ملت مؤمن و انقلابی ایران به ارمغان آوردند./9314/303/ب2

ارسال نظرات