۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۸۶۶۹۵
آیت الله حیدری:

جهاد عشایر هویت تاریخی مردم خوزستان است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه جهاد عشایر رمزی از هویت تاریخی مردم عرب خوزستان است، گفت: جهاد عشایر عرب هویت تاریخی مردم خوزستان و ستاره درخشان عصر مبارزه با استعمار و استکبارگران است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در یادواره شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان با اشاره به اینکه حماسه مذکور در پاسخ به ندای مرجع تقلید وقت آیت الله کاظم طباطبائی یزدی صورت گرفت، ابراز داشت: حماسه جهاد عشایر عرب یک بخش از حماسه های تاریخی انقلاب ها و نهضت های مقاومت اسلامی به رهبری علمای دین در برابر استعمارگران و استکبارگران جهانی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان انقلاب ها و نهضت های اسلامی در دو قرن اخیر علیه استعمارگران اظهار داشت: جهاد مردم آذربایجان علیه استعمار روسیه در اوائل قرن 13 هجری، تحریم تنباکو، انقلاب مشروطه، جهاد عشایر عرب خوزستان علیه بریتانیای استعمارگر، قیام تنگستان و سایر نهضت های اسلامی و انقلابی به رهبری علما و مراجع تقلید صوت گرفت که در پی آنها انقلاب اسلامی به رهبری امام امت و سپس بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را شاهد بودیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نهضت ها و انقلاب های اسلامی یک جریان تاریخی به هم پیوسته را نشان می دهند، گفت: جهاد عشایر عرب خوزستان ستاره ای درخشان در تاریخ سرشار از انقلاب ها و مقاومت در برابر استعمار و استکبار است.

آیت الله حیدری جهاد عشایر عرب خوزستان را رمزی برای هویت تاریخی عرب ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: اسلام، تشیع، عرب و ایرانی بودن هویت تاریخی عشایر و طوایف عرب ایران را تشکیل می دهد و هیچ قومی در داخل و خارج از کشور در این چهار عنصر شراکت ندارد.

وی گفت: پاسداری از این حماسه در حقیقت پاسداری از هویت تاریخی است چرا که هر قوم و طایفه ای به برکت هویت اسلامی شناخته می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هویت اسلامی شخصیت جهانی و انقلابی به مردم ما عطا کرد، گفت: همزمان با آغاز تجاوز رژیم بعث علیه کشورمان، مردم عرب ایران با همه داشته ها مبارزه و جان هایشان را تقدیم کردند.

وی به ویرانی خانه ها، نابودی زمین های کشاورزی و داشته های مادی مردم عرب ایران اشاره و خاطرنشان کرد: مردم عرب ایران جانانه در برابر رژیم بعث مقاومت و در میدان نبرد فرزندانی همچون شهید علی هاشمی را تقدیم کردند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مدافعان حرم در سوریه ابراز داشت: عملیات آزادسازی تدمر به وسیله یکی از فرزندان عشایر عرب خوزستان صورت گرفت و وجود چنین مبارزانی به برکت هویت اسلامی نهادینه شده در میان عشایر استان است.

آیت الله حیدری در پایان به دیدار چند روز پیش رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری و رساندن سلام و درود رهبر انقلاب به مردم خوزستان و ابلاغ تشکر مردم خوزستان از دلجویی های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد./202/9456/ب1

ارسال نظرات