۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۶۸۴

چند خبر کوتاه از استان قزوین

خدمت به خانواده های شهدا توفیق الهی است، باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید آموخته شود و اردوهای راهیان نور نمایانگر شهامت و فداکاری ملت غیور ایران است از مهم ترین اخبار کوتاه استان قزوین هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) و تکریم از مادران شهدا جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه به یادروز شهدا ، تعدادی نهال در محوطه این مدرسه غرس کردند و در این رابطه گفت: عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی ایران، مرهون ایثارگری و رشادت‌های شهدا و رزمندگان است و امروز خدمت به خانواده‌های آنان توفیق الهی است.

حجت الاسلام کاظم لو ابراز کرد: مادران الگوی تربیتی را از حضرت ام البنین(س) آموخته‌اند و امروز باید بیش از همیشه قدردان شهدا و خانواده این عزیزان باشیم.

وی با بیان این که همسران شهدا صبری را از خاندان اهل بیت(ع) گرفته و به خوبی توانستند در تربیت فرزندان شهدا کوشا باشند، اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(س) شخصیتی است که از نام و شخصیت خود می گذرد تا نام مادر ائمه(ع) حضرت فاطمه زهرا(س) در زبان ها بماند، و حضرت ام البنین(س)، تمام هستی خود را در راه ولی خدا تقدیم نمود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین به اهمیت درختکاری از نگاه اسلام اسلام پرداخت و بیان داشت: یکی از نعمت های الهی که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید شده است و از ابتدای اسلام، بزرگان دین بر کاشت درخت سفارش کرده و فضیلت بسیاری برای آن بیان داشته‌اند.

وی در پایان گفت: اهمیت کاشت و نگهداری درخت تا بدان جاست که در روایات تصریح شده است کسی که درخت بکارد، علاوه بر نفع در زمان حیات، پس از مرگ از آن بهره خواهد بُرد.

باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید آموخته شود

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین در جمع کارکنان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گفت: رهبری امام خمینی(ره)، وحدت و بسیج مردمی، از مهم ترین عوامل شکست دشمن در جنگ تحمیلی بوده است.

حجت الاسلام مصطفایی ابراز کرد: در حالی که دشمنان نظام اسلامی از تمامی ابزار و امکانات خود برای ممانعت از تحکیم و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی استفاده کردند، اما مقاومت جانانه مردم ایران مانع دست یابی دشمنان به اهداف شوم شد.

وی افزود:  شهدا با عشق به سرزمین و میهن به جنگ رفتند و با رشادت‌های خود تمام معادلات جهان را به هم ریختند و از این رو باید قدر آنها را بدانیم و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به فرزندان خود آموخته و در تمام عرصه‌های علمی از شهدا یاد کنیم تا این فرهنگ را در جهت علم و عمل پیش ببریم.

وی در پایان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نظام اسلامی مردم سالار دینی در جهان و به عنوان الگویی برای مسلمانان و مستضعفان سراسر عالم قرار گرفته است.

اردوهای راهیان نور نمایانگر شهامت و فداکاری ملت غیور ایران است

حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در جمع مدیران حوزه علمیه خواهران قزوین که در محل حوزه علمیه فاطمیه استان قزوین برگزارشد، به اهمیت اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور اقدامی بسیار مؤثر برای زنده نگه داشتن جان‌فشانی و بزرگواری رزمندگان و شهداء، در طی هشت سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام کاظم لو ابراز کرد:  هشت سال دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که جوانان می توانند با درک و تفکر در آن، توشه ارزشمندی برای خود جمع آوری کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با بیان این که اردوهای راهیان نور نشانگر شهامت، فداکاری، ایثار و گذشت ملت غیور ایران است، تأکید کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای برگزاری طرح اعزام کاروان راهیان نور، آشنایی جوانان و نسل های بعد از جنگ، با تاریخ پر افتخار هشت سال دفاع مقدس است.

وی در پایان گفت: هشت سال دفاع مقدس سرشار از فرهنگ ایثار و شهادت دلیر مردانی است که برای نگهبانی و حراست از اسلام و وطن خود از هیچ تلاشی و جان گذشتگی دریغ نکردند./853/303/ب2

ارسال نظرات