۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۸۶۶۱۹
نماینده آستان مقدس امامین عسکریین:

اهل تسنن سامرا با آستان عسکریین انس و الفت ستودنی دارند

نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع) به تفاوت فرهنگی در کشورهای دارای عتبات مقدس اشاره کرد و گفت: اهل تسنن در محافل قرآنی حرم امامیین عسکرین شرکت می‌کنند و حضور گسترده‌ای در مراسم‌های میلاد و شهادت ائمه (ع) دارند.
سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالغفار پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام  عشق به اهل بیت (ع) را نعمت الهی توصیف کرد و گفت: ما به خادم بودن اهل بیت (ع) افتخار می‌کنیم.

نماینده آستان مقدس امامین عسکریین (ع) بر اهمیت استفاده از افکار و تجربه‌های مسؤولان آستان‌های مقدس تأکید کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که هر یک از مسؤولان عتبات بر اساس زمان، مکان و شرایط جامعه هدف خود به خدمت گزاری مشغول هستند. بر این اساس تبادل آراء در این نشست نقش مهمی در تعمیق و گسترش خدمات به زائران را در بر خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عبدالغفار برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه خادمان را یکی از نتایج اجلاسیه اعتاب مقدس توصیف کرد و عنوان داشت: گردهمایی تولیت‌ها و نمایندگان اعتاب مقدمه افزایش کیفیت خدمت و توفیق روز افزود خدمت برای خادمان آستان‌ها خواهد بود؛ برمدار این حقیقت می‌توان تحکیم مسائل امنیتی، یاری‌رسانی به نیروهای امنیتی در حمایت از عتبات مقدس، تسهیل در ورود زائران به کشورهای دارای عتبات مقدس، برقراری قوانینی برای محافظت از زائران و خادمان و همچنین چگونگی ارائه خدمات به زائران را از اهداف برگزاری این نشست‌ها توصیف کرد.

نماینده آستان مقدس امامین عسکریین (ع) به تفاوت فرهنگی در کشورهای دارای عتبات مقدس اشاره کرد و گفت: تبیین جایگاه و قداست آستان‌های مقدس از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ بر این اساس تشریح جایگاه اعتاب برای زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام عبدالغفار با تأکید بر بیان احکام شرعی عتبات مقدس اظهار داشت: بیان احکام شرعی در موضوعات احترام زائران به یکدیگر، احترام زائران به خادمان و احترام خادمان به زائران از وظایف آستان‌های مقدس  است.

وی ادامه داد:  عتبات مقدس مناره و دانشگاه نشر اسلام و علوم اهل بیت (ع) به شمار می‌آیند؛ بر این اساس باید توجه داشت نشست‌هایی نظرین این اجلاسیه نقش بزرگی در پیشرفت و گسترش روابط میان خادمان، گسترش افکار، تبادل تجربه‌ها و برگزاری دوره‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف میان عتبات خواهد داشت.

نماینده آستان مقدس امامین عسکریین (ع) با تأکید بر اینکه نتایج این نشست و نشست‌های آینده به‌صورت اجرایی نمایان شده و در حد شعار و نشست باقی نمی‌مانند، گفت: شهر سامرا شهری ایدئولوژیک در بین اعتبا است بر این اساس ارتباط مستمری بین ما و اهل تسنن سامرا وجود دارد؛ این در حالی اس که در مراسم‌های آنان شرکت می‌کنیم و آنها نیز به زیارت می‌آیند و از اینکه برخی از آنان به امام هادی (ع) منتسب هستند افتخار می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبدالغفار افزود با تاکید بر اینکه اهل تسنن کرامت‌های فراوانی از اهل بیت (ع) مشاهده کرده‌اند، اظهار داشت: بسیاری از این کرمات به‌صورت مستند موجود است.

وی افزود: اهل تسنن در محافل قرآنی حرم امامین عسکرین شرکت می‌کنند و حضور گسترده‌ای در مراسم‌های میلاد و شهادت ائمه (ع) دارند؛ بر این اساس حرم امامین عسکریین همچنین به خانواده‌های مستضعف در سامرا کمک‌های مالی می‌کنیم و ارتباط فرهنگی گسترده‌ای با آنها داریم.

نماینده آستان مقدس امامین عسکریین (ع) آستان‌های مقدس را پایگاهی برای مجاهدان قهرمان توصیف کرد و گفت: اهل تسنن نیز به حمایت گسترده از این حریم می‌پردازند و اندیشه اهل بیت (ع) به عنوان یک تفکر معتدل در میان اهل تسنن به شدت وجود دارد چرا که سامرا نزد اهل بیت (ع) محبوب بوده است./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات