۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۸۶۶۱۷
مسؤول حوزه علمیه آیت الله بهاری شهر بهار:

اساس حوزه حرکت آفرینی و تفکر انقلابی است

مسؤول حوزه علمیه آیت الله بهاری شهر بهار گفت: ترویج تفکر و حرکت آفرینی انقلابی جزء اقتضاعات ذاتی حوزه های علمیه و اساس و مبنای حوزه از ابتدای حرکت و تفکر انقلابی بوده است.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا، مسؤول حوزه علمیه آیت الله بهاری شهر بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت کادرسازی انقلابی در حوزه های علمیه، گفت: باید گفت اساس و مبنای حوزه از ابتدا بر حرکت آفرینی و حرکت و تفکر انقلابی نهاده شده است و هر جا نامی از حوزه آورده شود، حرکت و تفکر انقلابی همواره همراه آن است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام و به ویژه تاریخ تشیع، حوزه ای وجود ندارد که انقلابی نباشد و یا انقلاب ها و حرکت ها از حوزه آغاز نشده باشد و حوزه در رأس آن نباشد و همواره  افراد و مبارزاتی هم برای اینکه نگذارند این ندا به گوش مردم برسد وجود داشته اند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله بهاری شهر بهار اظهار داشت: حوزه با وجود خالی بودن از ابزار و تشکیلات روز که سبب ساکت و محروم نگه داشته شدن آن می شد، باز هم رسالت خود را که حرکت آفرینی و انقلاب آفرینی است، انجام داده است.

وی بیان کرد: انقلاب مولود حوزه است و حوزه مادر انقلاب محسوب می شود و امروز لازم است که حوزه ها کوتاهی نکنند و تمام تلاش خود را برای رساندن ندای انقلاب به عنوان سند افتخار و آزادی حوزه ها و نظام اسلامی، به گوش جهانیان برسانند.

حجت الاسلام حاتم نیا با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: همانطور که امام صادق(ع) فرمودند، در جهان کوچکترین نقطه و خانه ای باقی نخواهد ماند که کلمه لااله الا الله در آن نقش نبندد، همین حوزه ها که مؤسس آن ها امام صادق(ع) بوده اند، به این هدف بزرگ خواهند رسید.

وی ابراز داشت: ترویج تفکر و حرکت آفرینی انقلابی جزء اقتضائات ذاتی حوزه های علمیه در هر برهه ای از زمان است و این موضوع باید از سوی بزرگان حوزه تقویت شود و دولت نیز باید در این زمینه احساس مسؤولیت کرده و تلاش کند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله بهاری شهر بهار در ادامه گفت: ما امروز همه چیز داریم اما زبان گویای این پیام را نداریم و امیدواریم که روحیه و تفکر انقلابی روز به روز در حوزه و جامعه تقویت شود و ابزار تبلیغ و ترویج آن به روزتر و گسترده تر شود.

وی اظهار داشت: ما به دنبال تبلیغ انقلاب و ارزش های آن هستیم و نیاز داریم که صدای این انقلاب به گوش همه جهانیان برسد و اگر این پیام زیبا به گوش مردم دنیا برسد، آن ها خود این پیام را دریافت خواهند کرد و با کمال افتخار تابع این فرهنگ خواهد شد.

حجت الاسلام حاتم نیا در پایان تأکید کرد: لازمه تبلیغ و گسترش تفکر و ارزش های انقلابی در جامعه و دنیا، کادرسازی انقلابی است و ذات حوزه بر این اساس است اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و بسترهای لازم آن فراهم شود./979/302/ب2

ارسال نظرات