۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۸۶۶۱۲
معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان:

ولایت فقیه الگوی تفکر انقلابی در حوزه های علمیه است

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «من یک انقلابی هستم» و الگوی حوزه های علمیه در تفکر و روحیه انقلابی ولایت فقیه است.
ولایت فقیه

حجت الاسلام مصطفی مهدوی، معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره اهمیت کادرسازی انقلابی و ایجاد بسترهای آن در حوزه های علمیه، گفت: انقلابی بودن حوزه ها بحث جدیدی است که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: آنچه که در سفیران هدایت در بحث حوزه های انقلابی اجرا می شود، سیستمی است که چندین سال است برای این موضوع در نظر گرفته شده و بر نگاه و تفکر انقلابی و انقلابی ماندن تأکید دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم حوزه علمیه سفیران هدایت همدان، تقویت روحیه و اعتقاد انقلابی و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و تلاش در راستای کادرسازی انقلابی است.

وی بیان کرد: هر سال از حوزه سفیران هدایت همدان، طلابی که پایه چهارم به بالا هستند برای آموزش اصول و مهارت های مدیریتی و کادری به قم فرستاده می شوند و دوره هایی را در موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند می گذرانند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبری فرمودند من یک انقلابی هستم و حوزه های علمیه و طلاب نیز باید این تفکر و روحیه انقلابی ولایت فقیه را الگوی خود قرار دهند و در این مسیر حرکت کنند.

وی ابراز داشت: الگوگیری از این تفکر در حوزه های علمیه و تلاش در جهت تقویت تفکر انقلابی و حفظ ارزش های انقلاب و انتقال آن به نسل آینده، می تواند تأثیر و نقش به سزایی در تربیت و رشد نسل جدید طلاب و جامعه داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت همدان در ادامه گفت: در تربیت و پرورش طلاب، مسؤولان، مدیران و کادر حوزه تأثیر بسیار  مهمی دارند و اگر آن ها نگاه و روحیه انقلابی و انقلابی گری داشته باشند، طلاب هم با همان نگرش تربیت خواهند شد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر نگاه مسؤولان حوزه، نگاه انقلابی نباشد، این موضوع قطعا در تفکر و تربیت طلاب تأثیر منفی خواهد داشت، و حوزه ها و مسؤولان آن از این جهت باید بسیار مراقب باشند و اجازه ندهند تا خللی در اعتقاد و روحیه انقلابی در حوزه ها ایجاد شود./979/302/ب2

ارسال نظرات