۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۸۶۵۹۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

دولت به جای کنسرت درمانی به فکر اقتصاد مردم باشد

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید دولت به جای کنسرت درمانی به فکر اقتصاد مردم باشد، گفت: زمانی در جوان ما شادی ایجاد می‌شود که بیکار نباشد و از نظر اقتصادی تأمین باشد.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید علی اصغر سخایی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد محمودآباد در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آیه 108 سوره مبارکه یوسف، اظهار داشت: خداوند پیامبر اکرم(ص) را برای دعوت به‌ سوی خود با بصیرت و معرفت سفارش کرد.

وی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که فرمود «هر کس پیرو من و شیعه علی(ع) است باید با بصیرت، مردم را دعوت کند»، متذکر شد: دعوت به اسلام ناب محمدی با بصیرت، شدنی است به ویژه در نسل جوان و روشنفکران ما نیاز به تبیین معرفت است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت امروز فضای مجازی اشاره کرد و با بیان این که عدم مدیریت صحیح این تکنولوژی موجب خسارت های جبران ناپذیری برای کشور خواهد شد، افزود: امروز براساس آمارهای ارائه شده بیش از 40 میلیون ایرانی عضو شبکه‌های مجازی هستند و این مسأله ضمن این که یک ظرفیت است، متأسفانه می تواند یک بحران محسوب شود.

وی با بیان این که امروز دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی از ظرفیت فضای مجازی در جهت پیشبرد منافع شوم خود استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در جریان فتنه 88 نیز جبهه نفاق با سوء استفاده از فضای مجازی تلاش داشت یک بحران جدی در کشور ایجاد کند که خوشبختانه با هوشیاری و بصیرت مردم خنثی شد.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که امروز ما در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم، خاطرنشان کرد: اگر در برابر این هجمه های سنگین و سازمان یافته برنامه مشخص و مدونی نداشته باشیم به حتم بازنده میدان نبرد خواهیم بود.

وی با اشاره به هشدار های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بحث نفوذ فرهنگی این مسأله را بسیار مهم و حساس توصیف کرد و گفت: متأسفانه برخی ها در کشور همچنان نسبت به مسأله نفوذ بیگانه هستند، در حالی که دشمن به شدت در این عرصه فعال است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نفوذ فرهنگی چندین برابر خطرناک تر از نفوذ اقتصادی است، تصریح کرد: دشمن در نفوذ فرهنگی تلاش می کنند، فرهنگ دینی و انقلابی مردم را از درون دچار اضمحلال کند و این موجب سست شدن پایه های انقلاب می شود.

حجت الاسلام سخایی با تأکید بر این که دشمن در جریان نفوذ فرهنگی می خواهد ریشه انقلابی و دینی ملت ایران به ویژه نسل جوان را سست و متزلزل کند، بیان داشت: آنها می خواهند یک جوان خنثی را جایگزین یک جوان انقلابی و با بصیرت کنند.

وی با بیان این که فرهنگ زیربنای همه مسائل و بخش های مختلف کشور است، گفت: اگر در حوزه فرهنگی از یک استراتژی مشخصی تبعیت نکنیم به حتم در این حوزه نیز دچار رکود خواهیم شد و رکود فرهنگی به حتم خسارت های سنگینی را به نظام و انقلاب تحمیل خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه امروز نیازمند فرهنگ روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: اگر آن فرهنگ انقلابی و دینی در همه بخش های کشور نهادینه شود به حتم دشمن نخواهد توانست آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را خدشه دار کند.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که دشمنان به خوبی می دانند برای نفوذ در کشور باید پایه های دینی و اعتقادی مردم را سست کنند، بیان داشت: به همین دلیل باید از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی موجود در تقویت مبانی اعتقادی عموم مردم بهره گیریم.

وی با تأکید براین که مبنای همه امور در کشورمان باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور هر گاه در مسیری که ایشان تعیین کردند گام برداشتند کشور به رشد و تعالی مناسبی دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقام معظم رهبری با مدیریت صحیح و عالمانه خود کشتی انقلاب را پس از ارتحال امام خمینی(ره) همواره به سمت ساحل آرامش راهنمایی کردند، تصریح کرد: بر همه مسؤولان فرض است که در برنامه های خود همواره رهنمودها و دغدغه های مقام معظم رهبری به طور ویژه لحاظ کنند.

حجت الاسلام سخایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما هشت سال جنگ سخت داشتیم و اکنون 25 سال است که به جنگ نرم مبتلا هستیم و در این شیوه دشمن سعی دارد تا از طریق نفوذ در آرا عمومی، با ما مقابله کند که باید مراقب باشیم.

وی با اشاره به این که در فتنه 88 با یک کلمه مهمل به اسم تقلب توانستند دو میلیون نفر را فریب داده و به صحنه بیاورند، درحالی‌که 14 میلیون اختلاف رأی بود، افزود: امروز هرکسی از طریق بمباران اطلاعاتی به جهان سوم، می‌تواند حکومت دلخواه خودش را روی کار بیاورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تنها کسی که در این دریای طوفان‌زده توانست در سال 78 و 88، ما را نجات دهد، ولایت‌فقیه بود و این همان چیزی است که ما در تشییع به آن اعتقاد داریم، یادآور شد: سید حسن نصرالله، چهره خوش‌نام جهان عرب، او نخستین بار واژه «قائد الامام خامنه‌ای» را به کار برد و به بازوی رهبری بوسه زد تا اعلام کند که سرباز ولایت است.

وی با بیان این که نکند بار دیگر قرآن‌های جهل و نیرنگ بر سر نیزه رود و علی در بستر نخلستان در نیمه‌های شب، فریاد دلش را آشکار کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها کلمه نفوذ را بیان کردند و فرمودند نفوذ به معنای تغییر محاسباتی در مراکز تصمیم‌گیری از سوی مسؤولان کشوری است.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که دشمنان با بهره گیری از برخی عناصر داخلی به دنبال نفوذ در کشور هستند، گفت: نفوذ این است که آن‌قدر نزدیک می‌شوند تا بتوانند تغییر نگرش و محاسباتی را در کشور انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم عملیاتی کردن آن در همه بخش های جامعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه برخی عملکرد دولت در حوزه اقتصادی بیانگر عدم توجه مدیران به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به واردات 32 دستگاه خودرو یک الی سه میلیاردی در سال اقتصاد مقاومتی، گفت:  بجای اینکه به فکر مردم، تورم، بیکاری، رکود و بدبختی مردم باشند، ماشین‌های میلیاردی وارد کردند که ده دستگاه آن را یک وزارتخانه دولت اعتدال برای خود گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دو سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون، متأسفانه مسؤولان دولتی اقلام غیر ضروری را به کشور وارد می کنند و این همان عدم توجه به ظرفیت های داخلی است.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که مسؤولان همه‌چیز را به برجام گره زدند و حالا که یک سال هم از برجام گذشت، دستمزدشان را گرفتند و همه‌ ایرانی‌ها به ورود آمریکا ممنوع شدند، گفت: برجام به حتم سند دروغین بودن ادعای آمریکایی ها در برابر ملت ایران است و مسؤولان باید بیشتر به این مسأله توجه کنند.

وی با تأکید بر این که برجام تعهد یک‌طرفه از سوی ما بود و آن‌ها تعهدی نداشتند، افزود: ذلت پذیری از این بیشتر که برای نابودی قلب راکتور اراک، سیمانش را از آمریکا آوردند.

استاد حوزه علمیه مازندران به موضوع حقوق های نجومی در کشور اشاره کرد و با بیان این که دولتی که وزرای آن حقوق‌های آن‌چنانی می‌گیرد، وضعیت کارتن خواب‌ها، گورخواب‌ها، قبرخواب‌ها و گرسنه خوابیدن مردم را درک نخواهند کرد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این حقوق‌ها نامشروع و حرام است، در حالی که آقایان می گویند این‌ها ذخیره نظام‌ هستند.

حجت الاسلام سخایی در ادامه با تأکید بر این که باید دولت بجای کنسرت درمانی به فکر اقتصاد مردم باشد، خاطرنشان کرد: زمانی در جوان ما شادی ایجاد می‌شود که بیکار نباشد و ازنظر اقتصادی تأمین باشد.

وی در پایان برای افزایش قدرت ملی، چهار راهکار عنوان کرد و گفت: با رشد علمی، توسعه اقتصادی، تقویت ایمان عمومی و حس عزت طلبی می‌توان قدرت ملی را افزایش داد و در این راه جوانان نیز برای خنثی کردن آسیب‌ها باید بصیرت خود را افزایش داده و با تقوای دینی و ایجاد تشکل‌های انقلابی به‌صورت خودجوش به دنبال مطالبه گری از مسؤولان باشند./1317/202/ب2

ارسال نظرات