۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۸۶۵۹۰
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

گرامیداشت روز جمهوری اسلامی تحت‌الشعاع تعطیلات نوروزی قرار نگیرد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی، گفت: نباید مراسم گرامیداشت این روز تحت‌الشعاع ایام تعطیلات نوروزی قرار گیرد.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته اجرای مراسم یوم‌الله 12 فروردین و سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: دوازدهم فروردین از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی انقلاب است که نقطه عطفی در جمهوریت و مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن این روز در بین دو روز تعطیل، اضافه کرد: نباید بگذاریم حوادثی تأثیرگذار و بااهمیت چون 12 فروردین که انقلاب و نظام را به تثبیت رساند، تحت‌الشعاع تعطیلات قرار گرفته و کم‌اهمیت جلوه داده شود.

حجت‌الاسلام سالاری از برگزاری مراسم محوری گرامیداشت دوازدهم فروردین در شامگاه روز جمعه، یازدهم فروردین در مسجد امام رضا (ع) بجنورد که در مسیر مسافران و زائران امام رئوف، حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) قرار دارد، خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه (س)، تأکید کرد: باید جشن میلاد حضرت زهرا (س) همچون نیمه شعبان باعظمت و گسترده برگزار شود.

حجت‌الاسلام سالاری حضرت زهرا(س) را بزرگ‌ترین الگو و نمونه تمام‌عیار برای تمامی اعصار و جوامع و هم برای زنان و هم مردان دانست و بر برگزاری پرشور و شکوه میلاد این حضرت تأکید کرد.

وی با گلایه از محدود کردن شخصیت این بانوی بزرگ عالم، اضافه کرد: متأسفانه هنوز ابعاد شخصیتی و معرفتی ام ابیها برای ما شناخته نشده و با توجه به جایگاه رفیع و بلند این بانوی بزرگوار در نزد پروردگار و نبی مکرم اسلام و عظمت روحی، معنوی و علمی ایشان، محدود کردن حضرت فاطمه (س) به هفته زن و روز مادر جفایی است که باید این غبار غفلت را کنار زده و برای شناساندن و تبیین ابعاد و زوایای مختلف زندگی نورانی آن حضرت بکوشیم.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به زندگی کوتاه ولی سراسر خیر، معرف و برکت بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه(س) را مادری نمونه دانست که نه فقط در حوزه وظایف مادری و همسری بلکه در تمامی عرصه‌ها ازجمله در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی در بعد سیاسی پا در میدان می‌گذاشت.

وی تربیت فرزندانی همچون امام حسن و امام حسین(ع) و زینب کبری(س) را نمونه بارزی از ایفای نقش یک مادر الگو و تمام‌عیار در حوزه فرهنگ برشمرد و افزود: نتیجه و ثمره این خیر عظیم نه‌تنها مختص عصر خود بلکه تا قیام قیامت جاری و ساری است؛ ازاین‌رو این ضرورت بی‌بدیل باید برای زنان و همسران جمعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه برپایی جشن‌های مختصر در این ایام حق مطلب را ادا نکرده است، ادامه داد: جشن میلاد حضرت زهرا(س) باید همچون جشن‌های نیمه شعبان فراگیر، وسیع و در شأن حضرت برگزار شود که این مهم همت همه ما و همه مسؤولان نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها و در رأس آن نهادهای فرهنگی که متولی امور هستند را می‌طلبد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اهمیت وفاق و همدلی و وحدت در بین اقوام مسلمین، جشن میلاد حضرت فاطمه(س) را فرصت مغتنمی دانست تا با برگزاری این مراسم با حضور برادران و خواهران اهل سنت و حتی برگزاری جشن‌ها در مساجد اهل سنت قلوب مسلمین را به هم نزدیک‌تر کرد و وحدت و یکپارچگی ناگسستنی را در بین مسلمانان این استان رقم زد./9314/202/ب2

ارسال نظرات