۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۸۶۵۸۴
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

مردم و مسؤولان فرامین رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را عملی کنند

حجت الاسلام تقی پور گفت: همه مردم و به ویژه مسؤولان باید به صورت عملی فرامین رهبر معظم انقلاب را در حوزه اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور؛ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امشب در جمع حامیان محیط زیست و جمعی از کشاورزان با اشاره به اهمیت منابع طبیعی از نگاه اسلام، گفت: منابع طبیعی از سرمایه های خدادادی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا در روایات و  سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بر اهمیت آن تاکید شده است.

وی خواستار ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و همگانی شدن آن شد و افزود: هنوز برخی از افراد جامعه و سود جویان به جنگل ها و درختان بی مهری می کنند و مسؤولان باید کاری اساسی در این زمینه انجام دهند.

امام جمعه گتاب با اشاره به اینکه در کنار حفاظت از ذخیره گاه های منابع طبیعی و جنگل ها به یک فرهنگ عام و فراگیر تبدیل شود، گفت: جنگل ها و درختان سرمایه های بزرگ نه تنها برای جامعه امروز و فردا بلکه متعلق به همه نسل ها و جامعه بشری است.

وی اهتمام کشاورزان و باغداران را برای نهال کاری و افزایش میزان سطح درختان مورد تقدیر قرار داد و خاطرنشان کرد: درختکاری مورد تاکید اسلام است و در سیره امیرمومنان(ع) و بسیاری از ائمه اطهار(ع) این کار صورت می گرفت.

حجت الاسلام تقی پور با تاکید بر این مطلب که باید دولت با اقدام ها حمایتی موجب ایجاد نشاط و امید در میان کشاورزان شود، تصریح کرد: ورود انبوه پرتقال از خارج از کشور موجب دلسردی کشاورزان و باغداران می گردد و باید جلوی این کار ناپسند گرفته شود.

وی حمایت از کشاورزی و ترویج الگوهای درست کشت را در راستای حفظ منابع طبیعی بیان کرد و افزود: معیشت مردم مازندران با کشاورزی گروه خورده است و مسؤولان باید در برابر معیشت مردم به ویژه کشاورزان احسای مسؤولیت کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مسائل معیشتی و اقتصادی مردم از سوی مسؤولان، تاکید کرد: کشاورزی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی است و باید این زمینه مورد حمایت جدی هم در زمینه کاشت و برداشت و هم در عرصه فروش محصولات قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همه مردم و به ویژه مسؤولان باید به صورت عملی فرامین مقام معظم رهبری را در حوزه اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به ایام پایانی سال خواستار گزارشی از اقدام و عمل مسؤولان در راستای اقتصاد مقاومتی شد و تصریح کرد: وضعیت کنونی معیشتی مردم گویای میزان موفقیت مسؤولان در اجرای موفق اقتصاد مقاومتی است زیرا پس از سه سال از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و روزهای پایانی سال اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی مردم باید ثمرات آن را حس می کردند.

وی افزود: اگر اقدام های ضروری در موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و دیگر مسؤولان انجام شده بود، شاهد تغییر محسوس اوضاع اقتصادی کشور و به ویژه حوزه معیشت و امور زندگی اقتصادی مردم بودیم./202/1313/ب1

ارسال نظرات