۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۸۶۵۶۳
امام جمعه بندپی غربی:

مسؤولان عملکرد خود در اقتصاد مقاومتی را ارزیابی کنند

حجت الاسلام حاجی زاده با تاکید بر ارزیابی عملکرد مسؤولان در عمل به اقتصاد مقاومتی، گفت: دشمن به دنبال فشار اقتصادی بر مردم با ایجاد بدبینی به نظام اسلامی و جدا کردن آنها از انقلاب است.
محمدعلی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، امام جمعه بندپی غربی امشب در جمع تعدادی از مسؤولان بابل در شهر خشرودپی با اشاره به اهمیت خدمت به مردم در نظام اسلامی، گفت: خدمت در نظام اسلامی ارزشی الهی و عبادی دارد و مسؤولان این فرصت را قدر بدانند.

وی افزود: بر اساس گفتمان انقلاب که حضرت امام راحل آن را به عنوان منشور خدمت بیان فرمودند، رسیدگی به امور محرومان و مردم مستضعف در اولویت است.

استاد حوزه علمیه توجه به اقتصاد مقاومتی را یک امری ولایی عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به فرامین مقام معظم رهبری و اجرای آن باید به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی مد نظر همه مسؤولان باشد.

وی تاکید کرد: مسؤولان در روزهای پایانی سالی که به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نام گرفته است، به بررسی عملکرد خود در اجرای این مهم بپردازند.

حجت الاسلام حاجی زاده با انتقاد از شعارزدگی در خصوص اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان کشور به ویژه در حوزه اجرایی، خاطرنشان کرد: متاسفانه با گذشت بیش از سه سال از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و در سالی که اقدام و عمل برای اقتصاد مقاومتی نام گرفته است، عمل قابل توجهی در این خصوص دیده نشد.

وی ادامه داد: تورم، بیکاری، رکود، فساد اقتصادی و قاچاق کالا همچنان دامنگیر اقتصاد کشور است و این وضعیت مورد رنجش و نگرانی مردم می باشد.

امام جمعه بندپی غربی به علت تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: دشمن امروز بیشتر تلاش خود را بر روی فشار اقتصادی بر کشور ما با استفاده از ابزارهای خود از جمله باقی ماندن تحریم ها کرده است.

وی افزود: دشمن به دنبال فشار اقتصادی بر مردم با ایجاد بدبینی به نظام اسلامی و جدا کردن آنها از انقلاب است.

حجت الاسلام حاجی زاده با اظهار تاسف از رویه ادامه دار و غلط دولت یازدهم برای گره زدن تمام مسائل با برجام، تصریح کرد: متاسفانه به رغم بدعهدی دشمن در برجام و نابود کردن دستاوردهای عظیم هسته ای به امید لغو تحریم ها، هنوز مسؤولان ارشد دولت یازدهم به برجام امید دارند.

وی ادامه داد: تحریم های جدید دشمن نشان از ادامه دار بودن فشارها و بدعهدی های دشمن دارد و مسؤولان باید به جای این همه توجه به برجام، اقتصاد مقاومتی در کشور را مد نظر قرار دهند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: رییس جمهور بهتر است به جای تمسخر منتقدان و سیاست زدگی در آستانه انتخابات، از فرصت چند ماه باقیمانده برای کار و خدمت جهادی به مردم بر اساس الگوی اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

وی با انتقاد شدید از برخی اقدام های دولت که از آن به عنوان دستاوردهای برجام یاد می شود، گفت: خرید هواپیمای دسته دوم خراب خارجی که در فرودگاهی در کشور در حال خاک خوردن است، چگونه برای دولت دستاورد مهمی محسوب می شود.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: وارد کردن 75 هزار دلار پفیلا و افزایش چهل درصدی روغن مضر پالم به کشور با کدام شاخص اقتصاد مقاومتی و منافع ملی تطبیق دارد./202/1313/ب1

ارسال نظرات