۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۸۶۵۵۷

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری آزمون مقدماتی لیگ علمی دانش آموزی جهان اسلام در استان مرکزی، برگزاری نشست هم‌اندیشی «علم دینی» در دانشگاه تفرش، اعزام 550 نفر زائر ساوجی به مناطق راهیان نور و بیت امام راحل پذیرای بیش از سه هزار مسافر نوروزی برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آزمون مرحله مقدماتی بزرگترین رقابت علمی گروهی کشور و پنجمین دوره مسابقات لیگ بین المللی دانش آموزی کشورهای جهان اسلام، همزمان با سراسر کشور صبح روز جمعه در ۲۸ مدرسه استان مرکزی، در رشته های علوم پایه، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، علوم کامپیوتر، برنامه نویسی و پژوهشی برگزار شد.

محمد تقی امینی، مسؤول بسیج دانش آموزی سپاه روح الله استان مرکزی در جریان برگزاری این آزمون گفت: این مسابقات به منظور ارتقای علمی دانش آموزان، تمرین کار گروهی و ایجاد رقابت علمی در بین نوجوانان و جوانان برگزار شده و در استان مرکزی دو هزار دانش آموز پایه ششم تا دهم، در قابل ۴۱۰ گروه در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: امسال در سطح کشور بیش از ۱۲هزار گروه دانش آموزی پایه ششم تا دهم، در مرحله مقدماتی بزرگترین رقابت علمی گروهی کشور و پنجمین دوره مسابقات لیگ بین المللی دانش آموزی کشورهای جهان اسلام(لیگ علمی پایا) شرکت کردند.

امینی تصریح کرد: چهار مدرسه در شهرستان اراک و در شهرستان های شازند، محلات، دلیجان، کمیجان، خنداب، تفرش، آشتیان، فراهان، ساوه، زرندیه و خمین نیز هر کدام دو مدرسه میزبان برگزاری آزمون همزمان با سراسر کشور بودند.

برگزاری نشست هم‌اندیشی «علم دینی» در دانشگاه تفرش

حجت‌الاسلام رسول ظرافت مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نشست هم اندیشی "علم دینی" در دانشگاه تفرش گفت: بر اساس روایتی از امیرالمومنین علیه السلام، کمترین حق خدا بر گردن بندگان خود این است که انسان‌ها نعمت‌هایی که خداوند به آنان عطا کرده است درراه معصیت استفاده نکنند.

 حجت‌الاسلام رسول ظرافت افزود: نخستین گام و معرفت درراه تعالی انسان درک نعمت‌های الهی و استفاده صحیح از این نعمت‌ها درراه عبادت خداوند از سوی انسان‌ها است.

دکتر مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف نیز، گفت: علم دینی علمی است علمی است که مطالعهٔ طبیعت را در چارچوب متافیزیک دینی دنبال کند و کلیت قضایا را در جهان‌بینی دینی ببیند.

گلشنی بابیان این‌که علم دینی علمی است که در خداشناسی و رفع نیازهای مشروع فردی و اجتماعی جامعهٔ دین‌داران مسلمان مؤثر باشد ادامه داد: علم دینی علمی است که در آن جهت پرهیز از آفات علم جدید و برای هرچه غنی‌تر کردن آن، تلاش می‌شود بینش الهی بر عالِم همانند دوران تمدن اسلامی حاکم گردد

اعزام 550 نفر زائر ساوجی به مناطق راهیان نور

سرهنگ مجید احمدجعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه با اشاره به اعزام اردوهای راهیان نور در ایام عید نوروز سال 96 گفت: ناحیه مقاومت بسیج ساوه طبق روال هرساله خود و برنامه‌ریزی‌های سالانه، وظیفه اعزام بالغ بر 550 نفر را در ایام نوروز به مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوهای راهیان نور بر عهده‌ دارد.

وی با اشاره به مناطق مورد بازدید زائران ساوجی از مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: فکه، هویزه، طلائیه، فتح‌المبین، دهلاویه، چزابه، شلمچه، اروندکنار و منطقه عملیاتی والفجر 8 مناطق مورد بازدید زائران ساوجی در این اعزام‌ها خواهد بود که در دو مرحله در تاریخ‌های 27 اسفند سال جاری و چهارم فروردین 96 به استعداد 12 دستگاه اتوبوس انجام می گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه تصریح کرد: آشنایی با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، بازخوانی وصیت نامه‌ها و خاطرات شهدا، چگونگی انجام عملیات‌های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور است.

احمدجعفری گفت: کاروان‌های راهیان نور فرصت مناسب و مغتنمی برای تعمیق باورهای انقلاب و ارزش‌های شهدا در بین نسل‌های جوان جامعه بوده و این امر به تقویت روحیه ایثار و استکبارستیزی آنها کمک می کند.

بیت امام راحل پذیرای بیش از سه هزار مسافر نوروزی

حجت الاسلام مرودشتی مدیر بیت تاریخی امام خمینی(ره) و مؤسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) با اشاره به پذیرایی از مهمانان نوروزی گفت: امسال تدابیر لازم برای پذیرایی از میهمانان  نوروزی  از 28 اسفند تا 14 فروردین ماه در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود خمین و بیت تاریخی امام راحل(ره) پذیرای روزانه بیش از 2500 تا 3500 نفر مسافر نوروزی باشد .

مدیر بیت تاریخی امام خمینی(ره) و مؤسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) گفت: امسال با توجه به همزمان شدن نوروز و میلاد پر خیرو برکت حضرت زهرا (س)و فرزند بزرگوارش حضرت امام خمینی(ره) و برگزاری نمایشگاه های مختلف در مجموع  پیش بینی می‌شود خمین پذیرای بیش از 40 هزار گردشگر داخلی و خارجی باشد.

حجت الاسلام مرودشتی در ادامه  افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته بیت و مجموعه فرهنگی در اختیار همه مشتاقان و علاقه مندان می باشد  و سعی برآن است از این ظرفیت مناسب برای معرفی شخصیت و سیره عملی و نظری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای گردشگران و نیز نسل جوان و نوجوان که برای بازدید به بیت تاریخی امام راحل می‌آیند بهره گیریم.

وی افزود: در حال حاضر تمامی بهسازی و بازسازی لازم این مجموعه انجام شده و فضا برای پذیرایی میهمانان نوروزی در حال آماده سازی است./303/842/ب1

ارسال نظرات