۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۸۶۵۴۹
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

راهیان نور، گنجینه ای برای ترویج ارزش های انقلاب در جامعه است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، از راهیان نور به عنوان گنجینه ارزشمندی برای ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی به نسل جوان جامعه یاد کرد و گفت: کاروان های راهیان نور یک ظرفیت ارزشمند فرهنگی در جهت تقویت این فرهنگ ارزشمند در جامعه است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم اعزام کاروان راهیان نور فریدونکناربا اشاره به اعزام زائران راهیان نور و هدف از اجرای این برنامه اظهار داشت: اردوی راهیان نور یکی از برنامه‌های ارزشمند فرهنگی است که از شهدا برای جامعه ایرانی اسلامی به ارث رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های انتقال مفاهیم فرهنگی و تاریخی، نشان دادن اماکن آن رویداد به نسل بعدی است و مشاهده و یادآوری رشادت‌ها و استقامت رزمندگان دفاع مقدس در برابر دشمنان تا دندان مسلح می‌تواند برای نسل جدید تاثیرگذار و قابل لمس باشد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: در حالی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله با همه تجهیزات خود وارد شدند اما رزمندگان ایرانی با کمترین ابزارهای جنگی و فقط با سلاح توکل، ایمان و استقامت توانستند پیروز جنگ باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: با رشادت‌های رزمندگان حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست نداده‌ایم و خون‌های شهدا موجب عزت و سربلندی نظام شده است.

امام جمعه فریدونکنار اظهار داشت: با توجه به اینکه راهیان نور یکی از برنامه‌هایی است که انعکاس جهانی دارد، لازم است که مسؤولان با همه توان از این برنامه حمایت کنند و اگر این حمایت از سوی مسؤولان صورت نگیرد نشان‌دهنده‌ باور ضعیف آن‌ها در حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که راهیان نور متعلق به هیچ جناحی نیست، گفت: راهیان نور حرکتی است که مردم برای ارتباط و آشنایی بیشتر با سیره شهدا و از روی تعلق قلبی انجام می‌دهند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، از راهیان نور به عنوان گنجینه ارزشمندی برای ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی به نسل جوان جامعه نام برد و افزود: در شرایطی که دشمنان به دنبال تضعیف و کمرنگ کردن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه هستند، کاروان های راهیان نور یک ظرفیت ارزشمند فرهنگی در جهت تقویت این فرهنگ ارزشمند در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کاروان های راهیان نور فرصتی را به وجود می آورند که نسل جوان بیشتر با ارزش های دفاع مقدس آشنا شوند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت بزرگ فرهنگی در جهت حفظ و صیانت از ارزش ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که امروز بر همگان روشن است که امنیت، عزت، اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، مرهون و مدیون خون شهدا است، خاطرنشان کرد: حضور عموم مردم اعم از پیر و جوان در میعادگاه های نور نشان‌دهنده جایگاه والای شهیدان در جامعه و ارزش نهادن مردم به انان است.

وی با بیان این که این حضور تأثیر عمیقی بر نسل جوان دارد، گفت: سفر نورانی راهیان نور، موجب گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در بین جوانان می شود و این چیزی است که دشمن همواره از آن ترس و واهمه دارد و تلاش می‌کند این فرهنگ غنی اسلامی را از ما بگیرد و فرهنگ تهی غربی را به ما تزریق کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور برای آشنایی بیشتر نسل امروز با فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی‌های نسل دیروز که برای دفاع همه‌جانبه از کیان اسلامی و تمامیت عرضی کشور تا پای جان ایستادگی کردند، موجب عزت ایران اسلامی است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که نسل جوان در سفر معنوی و فرهنگی راهیان نور با فرهنگ مقاومت و ایثار بیشتر آشنا می شوند، تصریح کرد: این مراسم معنوی موجب تحکیم پایه های اعتقادی نسل جوان جامعه اسلامی خواهد شد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که هشت سال دفاع مقدس سرشار از فرهنگ ایثار و شهادت دلیر مردانی است که برای نگهبانی و حراست از اسلام و وطن از هیچ تلاشی و جان گذشتگی دریغ نکردند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین وظایف همه ما حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش هایی که فرزندان این انقلاب به منظور دفاع از آن خون پاک خود را تقدیم کردند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که هنوز ناگفته های هشت سال جنگ تحمیلی برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین نشده است، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور به دست اندرکاران این عرصه کمک خواهد کرد تا دستاوردهای عظیم جنگ را بیشتر برای جوانان تعریف کنند./202/1317/ب1

ارسال نظرات