۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۸۶۵۴۰
مدیرکل بیمه سلامت استان قم خبر داد؛

بیش از 440 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قم هستند

فخاریان با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان کل استان قم 446 هزار و 201 نفر هستند، گفت: از این تعداد حدود هزار و 78 نفر بیمار خاص را تحت پوشش داریم که غالب خدمات رایگان است.
فخاریان مدیرکل بیمه سلامت استان قم فخاریان مدیرکل بیمه سلامت استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا فخاریان مدیرکل اداره بیمه سلامت استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که چند نوع بیمه داریم، گفت: یک نوع بیمه پایه و نوع دیگر تکمیلی است.

وی افزود: بیمه های پایه شامل 4 سازمان اصلی و بزرگ است، این 4 سازمان بیمه سلامت ایران، تأمین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح و بیمه کمیته امداد می شود، حدود 17 صندوق بیمه ای هم وجود دارد که بیمه های کوچکی به شمار می روند.

فخاریان با بیان این که اکثر افراد بیمه سلامت را با بیمه تأمین اجتماعی اشتباه می گیرند، اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت سازمان مجزایی از تأمین اجتماعی است، سازمان بیمه سلامت مجموعه بزرگی در کشور است که 40 میلیون بیمه شده را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: در هر شهری اداره کلی وجود دارد و مستقل از بیمه های دیگر کار خود را انجام می دهد، این بیمه سلامت 4 صندوق بیمه ای دارد که شامل کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، سایر اقشار و صندوق بیمه سلامت همگانی است، اخیرا اتباع خارجی هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیر کل بیمه سلامت استان قم با بیان این که بیمه های تکمیلی مقررات ضوابط خاص خود را دارند، ابراز داشت: سازمان بیمه سلامت در انجام وظایف خود فرمایش رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار داده که ایشان فرمودند اگر در خانواده ای کسی مریض شد غیر از رنج مرض داری رنج دیگری نداشته باشد.

وی عنوان کرد: حفاظت بیمه شدگان در برابر ریسک مالی ناشی از بیماری ها رسالت این سازمان است،در نظام بیمه ای فرد به هنگام سلامت پول می دهد و در هنگام بیماری استفاده می کند، همه همت سازمان ارائه خدمات مناسب  بهینه شده به بیمه شدگان است.

فخاریان خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای ما این بود که پوشش سلامت همگانی در کشور اتفاق بیفتد که این کار با دستور دولت در سال 93 اتفاق افتاد و 10 میلیون نفر از هموطنان که تا آن زمان هیچ پوشش بیمه ای نداشتند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، 85 درصد این افراد از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد بودند.

وی اضافه کرد: سهم استان قم از این پوشش رایگان بر اساس آخرین آماری که داریم 249 هزار 515 نفر است، ما 4 صندوق داریم یکی صندوق کارکنان دولت است که جمعیتی که در قم در قالب این صندوق تحت پوشش هستند 63 هزار و 645 نفر است و شامل پرسنل ادارات دولتی است؛ صندوق سایر اقشار 71 هزار و 967 نفر را شامل می شود و بیمه شدگان عبارت از افراد تحت پوشش بهزیستی، بنیاد شهید، طلاب غیر ایرانی حوزه علمیه، دانشجویان است.

مدیر کل بیمه سلامت استان قم با بیان این که با بیان این که صندوق روستایی بیمه 50 هزار 450 نفر بیمه شده دارد، گفت: در کل کشور سازمان بیمه سلامت حدود 23 میلیون را تحت پوشش دارد، صندوق سلامت همگانی هم داریم که به صورت رایگان خدمت ارائه می دهد.

وی افزود: تعداد بیمه شدگان کل استان قم 446 هزار و 201 نفر هستند، از این تعداد حدود هزار و 78 نفر بیمار خاص را  تحت پوشش داریم، بیماران خاص شامل بیماری های هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس می شود که غالب خدمات رایگان است، داروهای ایرانی تحت پوشش هستند اما داروهای غیر ایرانی به جز موارد معدود  به دلیل حمایت از تولید داخلی تحت پوشش نیست.

فخاریان اظهار داشت: در قم حدود 10 هزار و 43 نفر اتباع تحت پوشش هستند، اداره کل قم با 757 مرکز درمانی قرارداد دارد، خدماتی که دفترچه بیمه سلامت همگانی دارد با خدمات سایر دفترچه ها متفاوت نیست؛ گاهی مراکزی با مردم تماس می گیرند و می گویند که از بیمه سلامت یا خدمات درمانی تماس می گیرند و مبالغی را از مردم بابت بیمه کردن دریافت می کنند، مردم باید بدانند با مراجعه به دفاتر در عرض نیم ساعت می توانند دفترچه را دریافت کنند و نیازی به تماس تلفنی نیست که بخواهد هزینه اضافی تحمیل شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات