۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۸۶۵۰۹
امام جمعه بندرعباس:

شهدا از بزرگ‌ ترین ذخایر معنوی جامعه هستند

امام جمعه بندرعباس گفت: تکریم مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا نباید فراموش شود و یکی از بزرگ‌ ترین ذخایری معنوی جامعه ما شهدا هستند.
آیت الله نعیم ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌ آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه‌ های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به مصارف خمس گفت: وجوهات خمس با هدف ترویج دین جمع‌آوری و عموما در حوزه‌های علمیه هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره مستقل بوده و به هیچ قدرتی وابسته نیستند، افزود: روحانیت همواره به مردم وابسته هستند و برافراشته ماندن پرچم دین مستلزم توجه مسلمانان به پرداخت خمس است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی خمس از هیچ کس وجوهات دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: بخشی از وجوهاتی که بنده به عنوان نماینده مراجع عظام در هرمزگان دریافت می‌کنم متعلق به همین استان است و برای ترویج و توسعه دین از سوی روحانیت هزینه می‌شود و بخش دیگر آن هم به مراجع تحویل می شود.

آیت الله نعیم آبادی با بیان این که در قرآن کریم و در 5 آیه مختلف به موضوع خمس اشاره شده است، عنوان کرد: یکی از این اشارات قرآن در آیه 41 سوره انفال است که به صراحت عنوان شده که از آنچه به دست آورده‌اید، در راه خدا و رسول خدا و مساکین و ایتام و ابن‌سبیل به میزان خمسی از آن را بدهید.

وی ادامه داد: خمس دادن نشانه خلوص و ایمان به خداست و ندادن آن دلیلی بر نقص ایمان است و در برخی از مذاهب اسلامی خمس را صرفا متعلق به غنائم جنگی می‌دانند که این موضوع جای بحث دارد چرا که منظور از غنائم همان چیزهایی است که به سختی و تلاش بدست آمده است.

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: هنوز 12 روز از برگزاری همایش خمس در شهر قم نمی‌گذرد که رسانه‌های بیگانه هجمه تمام عیاری را بر علیه موضوع خمس به راه انداخته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منظور مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی واقعی، یک اقتصاد مقاومتی فعال و پویا برای دفع موانع توسعه و تلاش در مسیر پیشرفت کشور است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه بی تیشه فقر ریشه کن نمی شود، اظهار کرد: تا اقتصاد را به بازو و بیل و کلنگ و کشاورزی و دامداری وصل نکنیم و تا جامعه از حالت رکود خارج نشود و هر انسانی نیندیشد که چگونه کار را به جریان درآورد و مشغول به فعالیت شود، اقتصاد ما همچنان لنگ است.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم تکریم و بزرگداشت شهدا در هفته آینده نیز تأکید کرد و گفت: تکریم مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا نباید فراموش شود و یکی از بزرگ‌ ترین ذخایری معنوی جامعه ما شهدا هستند که تکریم آنان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تعظیم به انقلاب است.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای برگزاری اردوهای راهیان نور به ویژه در ایام نوروز ابراز داشت: مناطق عملیاتی دفاع مقدس، سرزمین مناجات‌ های بی‌ پایان شهدا با خدا بوده است و نفس شهدا پر از معنویت بوده و موجب شده تا فضای این مناطق نیز رنگ و بوی آسمان بگیرد و به بیان بسیاری از فرماندهان و مسؤولان اردوهای راهیان نور، برگزاری این اردوها موجب تأثیرات مثبت روحی فراوانی در میان جوانان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به موضوع اهمیت کمک مسلمانان به یکدیگر برای عبور از مسائل و مشکلات اذعان داشت: در آستانه نوروز، کمک به همنوع و همسایه و برادران و خواهران دینی را فراموش نکنید، مبادا در آستانه نوروز دل مومنی بشکند و ما بی‌ تفاوت باشیم./201/851/ب1
ارسال نظرات