۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۸۶۴۷۷
امام جمعه موقت ساری:

مسؤولان نظام به وعده‌های تو خالی غرب دل‌ خوش نکنند

امام جمعه موقت ساری با بیان این‌که مسؤولان نظام به وعده‌های تو خالی استکبار دل‌ خوش نکنند، گفت: مسؤولان و مردم باید توکل بر خداوند کنند و نباید منتظر وعده‌های مستکبران باشیم، چرا که آنان همواره در طول تاریخ بدعهدی های خود را به ما ثابت کرده اند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به ویژگی مؤمنان با اخلاص، گفت: همه ما باید رفتار و کردار یک سال اخیر  خود را در خانواده و جامعه بازبینی کنیم و ببینیم تا چه اندازه رفتار و کردار ما مطابق با راه و رفتار علی(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه خط مشی زندگی ما باید اسلامی باشد، افزود: انسان برترین مخلوق خدا با چهارپایان تفاوت بسیاری دارد و باید رفتارها و کارهای خود را با صراط مستقیم که خداوند برای ما مشخص کرده است همسو کنیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ما در ملتی اسلامی و در مکتب اهل بیت(ع) زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: باید تلنگری به خود بزنیم روزهای پایانی سال است و نزدیک به پایان سال هستیم اما هنوز اندرخم یک کوچه هستیم و باید در رفتار خود تجدید نظر و سال جدید را موفق تر شروع کنیم.

حجت الاسلام قاسمی با تاکید بر اینکه مسلمانان همواره بایستی خدا ترس باشند، ادامه داد: انسان هر زمان که به یاد خدا باشد دچار معصیت نمی شود و در دامی که شیطان برای انسان پهن کرده قرار نمی‌گیرند و در واقع ترس از خدا، موجب بالا بردن آبرو میشود.

وی با بیان اینکه سفیدکردن ریش و محاسن، گذاشتن انگشتر و حضور دائم در صف اول نماز نشانه مؤمن و مخلص بودن نیست، اضافه کرد: کسی که ظاهر و باطنش هماهنگ با صراط مستقیم باشد آن شخص مؤمن است.

امام جمعه موقت ساری خاطر نشان کرد: از برترین ویژگی‌های مؤمنان توکل کردن بر خدا است چرا که تنها تکیه گاه ما در زندگی باید خدا باشد و نباید به غیر از خداوند به کسی دیگر توکل و تکیه کنیم چرا که تکیه گاهی محکم تر از خدا نیست و آدمی همیشه در معرض خطر است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه مسؤولان نظام به وعده‌های تو خالی مستکبران و دشمنان دل‌ خوش نکنند، گفت: مسؤولان و مردم باید توکل بر خداوند کنند و نباید منتظر وعده‌های مستکبران و آمریکا باشیم، چرا که آنان همواره در طول تاریخ بدعهدی های خود را به ما ثابت کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه راهیان نور یک نعمت فرهنگی برای نظام و نسل جوان جامعه اسلامی ایران است، افزود: راهیان نور حرکتی بسیار ارزشمند و قابل تحسین در کشور است که در سالهای اخیر مقداری کم لطفی به بحث تامین مخارج آن شده است و اقدامات مثمر ثمر باید هرچه بیشتر و هدفمندتر برگزار شود چون از این حرکت عظیم فرهنگی نایب امام زمان را خوشحال و سرفراز میکند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه جوانان همواره موتور محرک جامعه بوده اند، حضور جوانان در اجتماعات فرهنگی و معنوی را نشانه بلوغ سیاسی و فرهنگی جامعه دانست و تصریح کرد: باید ارزش‌های اخلاقی و دینی در جامعه تقویت شود و از جمله اهداف ما برای پیشرفت فرهنگ باید القای حکومت و جامعه اسلامی به گردشگران دز  ایام نوروز باشد.

وی با بیان اینکه مازندران استانی غیور و علوی تبار است، افزود: نباید در استان علوی‌ مازندران، سرزمینی که با تقدیم هزاران شهید و علمای برجسته به اسلام همواره نگینی بر پیشانی آن بوده است، ولنگاری فرهنگی و گردشگری غیراسلامی رواج یابد و باید با این پدیده شوم مقابله کرد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام برخی نامزدهای انتخاباتی سبب بداخلاقی انتخاباتی می‌شود، تصریح کرد: نظارت نهادهای مسؤول نسبت به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی باید جدی‌تر باشد تا جلوی بروز هر گونه تشنج در جامعه را بگیرد.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر اینکه استاندار مازندران و مسؤولان نباید در حفظ موزه دفاع مقدس ساری سهل‌انگاری کنند، اضافه کرد: لشکر ۲۵ کربلا در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ نقش‌آفرینی کردند و در کشور زبانزد عام و خاص هستند، اما ما هنوز نتوانستیم پارک موزه دفاع مقدس ساری را بهره‌برداری کنیم./201/1317/ب1

ارسال نظرات