۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۶۴۶۲
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

معیار شهید؛ زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه آرامش کشور را مدیون شهدا هستیم، بر حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: زبان از بیان مقام شهید قاصر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا، به بیان مقام شهید پرداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام پربرکت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جبهه و جنگ و از خودگذشتگی آنها در عرصه ملی و بین المللی در جهان مطرح شده است، اظهار داشت: زبان از بیان کردن مقام شهید قاصر است.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) از پیامبران، علما و شهدا به عنوان سه گروهی نام برد که می توانند مردم را شفاعت کنند و گفت: اذن شفاعت که به پیامبران داده شده به شهید هم آن اذن شفاعت داده شده است.

وی تصریح کرد: مقام شهید آن قدر بالا است که اگر در معرکه به شهادت برسد، فقه و دین ما می گوید که این شهید را نمی خواهد غسل و کفن کنید، بلکه تنها نماز میت بر آن بخوانید و با لباس خودش دفنش کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: کسی که برای برقراری ارزش های واقعی بشری کشته می شود به یکی از عالی ترین مقام های الهی می رسد.

وی اظهار داشت: هرکسی که در جامعه بشری به بشریت خدمت کند هر خدمتی که به نفع بشر باشد، یقینا نزد خدا عزیز است و کاری که انجام داده پر ارزش است، اما بالاترین کاری که بشریت انجام می دهد شهدا انجام داده اند و این پرارزش ترین کار و خدمتی است که به بشریت شده است.

رییس بنیاد شهید تصریح کرد: هر خدمتی با ایجاد مکان امن و داشتن فکر آرام شکل می گیرد و این آرامش را شهدا برای جامعه حفظ می کنند و به وجود می آورند؛ شهدا می توانند جامعه را آرام نگه دارند و خون پاک آنها است که می تواند برای جامعه آسایش به همراه آورد.

وی با بیان اینکه منطق شهید سوختن و روشن کردن است، گفت: آیت الله شهید مطهری شهید را به شمع تشبیه کرده است و می فرماید که وقتی شمع را روشن می کنید می سوزد، آب می شود و به فنا و نابودی می رود اما نورافشانی می کند و در کنار آن مردم می توانند از نور آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی ادامه داد: منطق شهید زنده نگه داشتن و زنده کردن جامعه بشری و انسانی و معیار او زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی در کشور است، شهادت یک مقصد برای سعادت و یک فرهنگ و سبک زندگی برای جامعه ما است.

وی با بیان اینکه رشد، نمو و تعالی کشور صد در صد به برکت خون شهدا است، شهادت را افتخار ملت ایران عنوان و تأکید کرد: آرامش امروز ما از شهدا است، امروز باید بکوشیم راه این عزیزان را ادامه دهیم و اگر طالب پیروزی و موفقیت هستیم باید راه شهدا را انتخاب کنیم و در این راه حرکت کنیم.

رییس بنیاد شهید گفت: فرهنگ ایثار را امام حسین (ع) به ما آموخت و باید راه آن حضرت را ادامه دهیم؛ همچنین ما وظیفه داریم که حرمت فولادمردان و شیرزنانی را که با تقدیم و نثار جان خود از فرهنگ انقلاب اسلامی حراست کردند را نگه داریم و راه آنان را ادامه دهیم./920/پ202/ی

ارسال نظرات