۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۴۳۲
حجت الاسلام سرلک مطرح کرد؛

تبرج جنسیتی؛ خیانت هالیوود به جامعه زنان

حجت الاسلام سرلک گفت: هالیوود به‌طور منزجرکننده‌ای به تبرج جنسیتی پرداخته و هویت و شخصیت زن را ویران و تباه کرده است.
حجت الاسلام سرلک

حجت الاسلام علی سرلک، کارشناس مسائل دینی و فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مهم‌ترین ویژگی‌ بانوی تراز اسلامی‌، گفت: خانواده در نگاه اسلام محبوب‌ترین بنا و اساسی‌ترین رکن آن‌ که مورد ستایش قرارگرفته جایگاه زن است.

وی افزود: بانوی تراز اسلام قدرت و توانایی آن را دارد بنای خانواده را با ایفای نقش همسری و مادری به محکم‌ترین بنا تبدیل کند.

زن مرزبان بی‌نظیر خانواده

حجت الاسلام سرلک در تبیین اینکه خانواده یک مرزبان بی‌نظیر و معمار بزرگی همچون زن دارد، بیان داشت: اسلام یک دین اجتماعی و ناظر به مسائل و رخدادهای جاری در سطح جامعه است، بانویی که کانون خانواده را با تربیت صحیح، عواطف و جهاد خودش سرشار می‌کند از چنین خواستگاهی می‌تواند به جامعه نیز توجه ‌کند و جامعه نیز از ظرفیت مادرانه و همسرانه او برای رسیدن به یک آرامش جمعی بهره ببرد.

کارشناس مسائل خانوادگی ادامه داد: بانوی تراز اسلام، بانویی است که جامعه و خانواده از وجود او در امنیت و آرامش قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که دولت اسلامی در شکل‌گیری صحیح شخصیت دختران جامعه چه وظایفی بر عهده دارد، ابراز کرد: به‌طور قطع دولت اسلامی دولتی است که ماهیت خانوادگی دارد و رابطه مردم یا حاکمیت اسلامی رابطه شهروند و حاکم نیست بلکه رابطه امام و امت بوده که سرشار از صمیمیت و خدمت برای رسیدن به سعادت در زندگی دنیوی و اخروی است.

حجت الاسلام سرلک در ادامه با بیان اینکه دولت اسلامی وظیفه دارد شرایط امینت عاطفی و فکری بانوان را در جامعه فراهم آورد، گفت: پشتیبانی از نهاد خانواده، تسهیل در ازدواج، حمایت از فرزند آوری و حفظ و صیانت از کرامت زن در فضای شغلی از عمده وظایفی است که دولت باید در راستای حمایت از جایگاه بانوان انجام دهد.

فمینیسم ستم و بردگی جنسیتی

کارشناس مسائل خانوادگی با اشاره به اینکه خداوند جهاد را برای مردان واجب و این تکلیف را از عهده زنان ساقط کرده است، بیان داشت: خداوند زنان را خلق نکرده که در عرصه‌های خطر حضور داشته باشند به همین سبب اعمال قوانینی که سبب به مخاطره افتادن روحیه و جان زنان شود در جامعه اسلامی ممنوع است بنابراین لازم است دولت اسلامی فضایی را ایجاد کند که زن با امنیت کامل به وظیفه و نقش اصلی خود که همان مادری و همسری است، بپردازد.

وی در تبیین اینکه امروز برخی درصدد آن هستند که هویت زن مسلمان را به اسم آزادی و پیشرفت زنان وارونه جلوه دهند درحالی‌که نگاه اصیل اسلام درزمینهٔ هویت بخشی به زنان است، تصریح کرد: امروز هر چیزی که به کرامت، حرمت و قداست زنان آسیب وارد ‌کند، به هر اسمی که باشد باطل است چراکه سبب می‌شود زن از جایگاه باعظمتش دور شود.

حجت الاسلام سرلک با تأکید بر اینکه لطافت روحی و جایگاه عاطفی‌ بانوان باید در جامعه حفظ شود، اظهار داشت: امروز در جهان جریان فمینیسم به اسم آزادی زنان مطرح می‌شود درحالی‌که نهضت فمینیسم در اصل ستم و بردگی جنسی و جنسیتی از زنان است و مورد استفاده قرار دادن زنان به‌عنوان ابزار تبلیغاتی کالاهای بی‌ارزش یکی از دلایلی است که این مهم را تصدیق می‌کند.

نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، معجزه دوران غیبت

کارشناس مسائل خانوادگی با اشاره به اینکه امروز جهان غرب با عریان‌گری‌ها و برهنگی‌ها، صلابت و حرمت زنان را خدشه‌دار کرده است، تصریح کرد: امروز هالیوود به‌طور منزجرکننده‌ای در دنیا به تبرج جنسیتی پرداخته و هویت و شخصیت زن را ویران و تباه کرده است و با شعارهای زیبا بزرگ‌ترین جنایت‌ها را در حق زنان مرتکب می‌شود.

وی درباره نقش زنان در پیدایش انقلاب اسلامی و حضور بانوان در عرصه‌های مختلف نظام اعم از جنگ تحمیلی و سایر امور بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار بیان کرد و گفت: مادران و همسران شهدا که در دوران دفاع مقدس برای صیانت از مجد و عظمت انقلاب اسلامی عزیزان خود را روانه میدان مبارزه حق علیه باطل کردند و همچنین انقلاب اسلامی که معجزه دوران غیبت به شمار می‌رود همگی با حمایت قلبی و عاطفی زنان شکل پیدا کرد.

حجت الاسلام سرلک اضافه کرد: امروز نیز شهدای مدافع حرم که جزء کهکشانی‌های زمان و انسان‌های بی‌نظیر دوران که برای اهل آسمان می‌درخشند نتیجه حضور و عظمت مادران و همسرانی است که با ایثار و فداکاری آن درخشش را به وجود آوردند.

زن تراز اسلام حماسه ساز تکامل بشریت

کارشناس مسائل خانوادگی با تأکید بر اینکه اگر زن در جایگاه حقیقی خود قرار بگیرد و بتواند خانواده را به معنای واقعی مدیریت کند حماسه‌ها یکی پس از دیگری جریان بشریت را به سمت‌وسوی کمال سوق خواهد داد، بیان داشت: کربلا تجلی‌گاه ظرفیت چند زن و در رأس آنان حضرت زینب(س) بود و حضرت زهرا(س) که سیدالنساء العالمین بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز این جایگاه باعظمت در اختیار دختران و نسل جوان ما قرار دارد که باید مراقب باشند در مسیری که غرب پا نهاد و امروز از این امر پشیمان و سرگشته شده است گام ننهند چراکه این مسیر ثمری جز لاابالیگری و بی‌حیایی در پی نخواهد داشت./813/ت301/س

ارسال نظرات