۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۸۶۴۲۶
معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد:

لازمه مقابله با آسیب‌های اجتماعی احیای جایگاه مساجد است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: لازمه مقابله با آسیب‌های اجتماعی این است که برای احیای جایگاه مساجد گام برداشته شود.
کانون های مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سعید سعادتی عصر امروز در آئین بزرگداشت سالروز تاسیس مساجد که همزمان با مناطق مختلف کشور در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای مقابله با آسیب‌‌های اجتماعی این است که برای احیای جایگاه مساجد گام برداشته شود.

وی با اشاره به بافت فرهنگی پیچیده و متنوع استان مبنی بر سکونت پیروان ادیان آسمانی در این خطه، اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی در سایه توحید و انبیای الهی زندگی توام با محبت و مسالمت را در کنار یکدیگر تجربه می‌کنند، بنابراین باید این رویه را به مناطق مختلف کشور تسری داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه با قاطعیت می‌توان این طور عنوان کرد که نه‌تنها در ایران بلکه سراسر جهان نقطه‌ای مانند این استان با چنین بافت فرهنگی وجود ندارد، اضافه کرد: بنابراین وحدت، همدلی و هم‌افزایی مردم این خطه برای همه الگو است.

سعادتی برگزاری یادواره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال غرب کشور به میزبانی ارومیه را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز فضای استان به معنای واقعی کلمه با عطر و بوی شهدای گلگون‌کفن عطرآگین شده است، چرا که این شهیدان به طور قطع ناظر و حاضر در این سری برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد شهدای کشورمان با مساجد و محافل دینی مانوس بودند و پای منبر وعاظ و خطیبان می‌نشستند، اضافه کرد: جمع زیادی هم از مسجد به میادین حق علیه باطل و جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس شتافتند، به طوری که این موضوع به هیچ عنوان قابل‌انکار نیست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پیش بودن سونامی تغییر در کشورها به واسطه اقدامات مذموم دشمن را یادآوری کرد و اظهار داشت: نظام سلطه به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در نوع کشورهای اسلامی‌ است به طوری که این موضوع فقط به ظاهر، پوشش و ... مربوط نمی‌شود.

سعادتی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به طور خاص دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درصدد هستند در اعتقادات و باورهای ما تغییرات اساسی ایجاد کنند، اضافه کرد: باید نسبت به جنگ ایدئولوژیک و تهاجم فرهنگی مخالفان و معاندان به معنای واقعی کلمه هوشیار بوده و آگاهانه روبه‌جلو گام برداریم.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام با یک دین خودساخته به طغیان علیه دین مبین اسلام برخاسته‌اند، اظهار داشت: بنابراین لازمه خنثی کردن این سری تهدیدها و دشمنی‌ها این است، که برای شناساندن این آئین الهی به صورت جدی در جامعه گام برداریم، تا فوج فوج مردم به سمت وحدانیت الله گسیل شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از اقدامات دشمن را بحران‌سازی و ایجاد تصور بروز بحران در بین ملت‌ها عنوان کرد و گفت: هر روز با یک ادعا مبنی بر وقوع بحران محیط زیست، جنگ آب، جنگ بر سر انرژی و ... در جهان تنش ایجاد می‌کنند.

سعادتی با بیان اینکه براساس باورهای مسلمانان زندگی بدون خداوند متعال را باید بحران تلقی کرد نه چیزی غیر از آن را، خاطرنشان کرد: هر جایی که از ذات اقدس الهی فاصله گرفته‌ایم لطمه دیده‌ایم، بنابراین باید همه امور رنگ خدایی به خود بگیرد که در غیر این صورت با مشکلات متعدد روبه‌رو می‌شویم.

وی تنها راه برای تحکیم نهاد خانواده و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را احیای جایگاه مساجد در بین اقشار مختلف مردم دانست و اضافه کرد: از این رهگذر باید در راستای رفع مشکلات موجود و پیشگیری از چالش‌های احتمالی گام برداشت؛ لازم است که جوانان را در جامعه به سمت مساجد سوق دهیم./202/936/ب1

ارسال نظرات