۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۶۴۱۸
سخنران مسجد مقدس جمکران:

عاق والدین از موانع استجابت دعا است

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه عاق والدین از موانع استجابت دعا است، گفت: فردی که عاق والدین باشد، دعا و حاجاتش مستجاب نخواهد شد.
عاق والدین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا طباطبایی پنجشنبه شب در مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران با بیان این که هر انسان، روحی دارد که سبب شناختن خدای متعال می شود، گفت: حقیقت واقعی انسان همان روحی است که خدای متعال در آن دمیده است و غذای این روح، ذکر خداوند است.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: هر چه به این بُعد توجه کنیم، متبرک تر و خوشحال تر می شویم؛ لذتی بالاتر از ذکر خداوند متعال وجود ندارد؛ اگر انسان مقداری خداوند را شناخته باشد، وقتی با پروردگار خود راز و نیاز می کند، گویی که بالاترین سرمایه عالم را دارد.

وی ادامه داد: دعا مانند یک کشکول است و هر چه کشکول انسان بزرگ تر باشد، خداوند هم به او بیشتر عطا می کند؛ انسان مؤمن هر حاجتی داشته باشد، خدای متعال به واسطه امام زمان(عج) حاجتش را به او خواهد داد.

سخنران مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: در روایتی آمده کسی که دعای کمیل بخواند، کفایت و یاری می شود، روزی و نعمت به او داده خواهد شد و از مغفرت بی نصیب نخواهد ماند؛ دعای کمیل گره های باطنی را برطرف کرده و نقص های او را جبران می کند.

وی به احترام به پدر و مادر تأکید کرد و بیان داشت: فردی که عاق والدین باشد، دعا و حاجاتش مستجاب نخواهد شد؛ اگر شخصی می داند که پدر و مادرش از او راضی نیستند، همین امشب درصدد جبران برآید و اگر اولاد او از دنیا رفته اند، برای آن ها طلب مغفرت و دعا کند.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت می فرمودند که ذکر خداوند، بهترین لذات است؛ دعای جوشن کبیر از بهترین دعاهایی است که بسیاری از مشکلات انسان را برطرف می کند و قلب انسان را صفا می بخشد.

وی اعتراف به اشتباه را از فرازهای دعای کمیل عنوان کرد و گفت: دعای کمیل به این دلیل به کمیل آموزش داده شد که وی با اهل بیت(ع) رفت و آمد زیادی داشت و از اصحاب نزدیک حضرت علی(ع) بود.

سخنران مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: استغفار فراوان از دیگر ویژگی هایی است که در دعای کمیل وجود دارد؛ اگر دعای کمیل یک بار با توجه خوانده شود، تمام گرفتی های فرد برطرف خواهد شد.

کارشناس مسائل مذهبی در پایان تصریح کرد: فردی که بغض و کینه ای در دل دارد، کارش درست نخواهد شد؛ در روایت آمده که انسان مؤمن باید دوست دارِ دوست داران اهل بیت(ع) باشد، اگر چه فاسق باشند./840/پ202/ی

 

ارسال نظرات