۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۴۸۶۴۰۴
امام جمعه بابل:

برخورد با مفسدان اقتصادی، سبب تقویت اقتصاد کشور می شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: برخورد مناسب قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی، سبب تقویت اقتصاد سالم در کشور می شود و دست غارت کنندگان بیت المال را قطع می سازد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شامگاه امروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان بابل با تاکید بر اینکه اقدام و عمل هر یک از زنجیره اقتصاد کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، گفت: بیش از سه سال از ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گذشته است و در روزهای پایانی سال اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی قرار داریم و از این رو باید مردم و مسؤولان به بررسی خود در زمینه اجرای آن بپردازند.

وی افزود: مجلس و دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی بر اساس نقش معین شده آنان در سیاست کلی ابلاغی از سوی مقام معطم رهبری در این عرصه، به ارائه گزارش دقیق بپردازند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل خواستار گزارش دقیق و صادقانه به مردم در حوزه اقتصاد شد و تاکید کرد: گزارش های بیان شده باید دقیق و بر اساس شاخص های درست باشد و از گزارش هایی که شائبه انتخاباتی بودن دارد، پرهیز شود.

وی ادامه داد: در حوزه هایی مانند مبارزه با قاچاق کالا، تسهیل در امر صدور مجوز برای فعالیت های درست و سازنده اقتصادی، کمک به صنایع در جهت مقام سازی، تسهیل در امر صادرات، ارائه تسهیلات به صنایع آسیب دیده، برنامه های اجرایی شده برای رونق کسب و کار باید گزارش ریز به ریز ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی درمان اقتصاد بیمار کشور را تحقق همه جانبه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: باید مردم رونق اقتصادی را به عینه و در زندگی خود احساس کنند و در امور جاری خود لمس کنند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت تولید داخلی با محصولات خارجی با استفاده از دانش بومی و اعتماد به دانشمندان و تحصیل کردگان داخلی محقق می شود و نباید نگاه به خارج از کشور داشت.

وی افزود: به انتظار نشستن سرمایه گذاران خارجی و کمک آنان به اقتصاد کشور، آسیب زننده است.

امام جمعه بابل با تاکید بر این مطلب که گذاشتن بازار داخلی و ایجاد فرصت برای تولید کنندگان خارجی مغایر با روح اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید به گونه ای در حوزه اقتصاد کشور مدیریت شود که روح امید و حس اعتماد برای همه فعالان اقتصادی کشور فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بازار داخلی را یکی بازارهای جذاب برای تولید کنندگان بیان کرد و اظهار داشت: دولت، مردم، تولید کنندگان سه ضلع اصلی اقتصاد در هر کشور هستند و بازارهای داخلی نباید به راحتی در اختیار تولید کنندگان خارجی قرار گیرد.

وی پویش های مردمی در زمینه توجه به تولید کنندگان داخلی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بازار نقشی موثر در تشویق تولید کنندگان و یا مایوس کردن آنها در تولید محصولات داخلی دارد زیرا یک تولید کننده با عدم استقبال مصرف کننده داخلی از کالای با کیفیت خود، به تدریج از تولید کالا در کشور مایوس می شود.

امام جمعه بابل فساد اقتصادی را از جمله موانع مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: فساد فرایند گردش صحیح در اقتصاد را دچار اخلال می کند و رونق اقتصادی و پویایی آن در بستر یک اقتصاد سالم محقق می شود.

وی نقش قوه قضاییه را در شناسایی گلوگاه های فساد مهم دانست و تاکید کرد: برخورد مناسب قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی، سبب تقویت اقتصاد سالم در کشور می شود و دست غارت کنندگان بیت المال را قطع می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم ارائه گزارشی از سوی مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانینی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور شد و افزود: اگر عزمی جدی درباره اقتصاد مقاومتی از  سوی همه متولیان در این عرصه صورت می گرفت، شاهد وضعیتی به مراتب بهتر از این وضع کنونی بودیم./202/1313/ب1

ارسال نظرات