۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۸۶۳۹۴
آیت الله سبحانی:

معارف و مسائل قرآنی در جامعه گسترش داده شود

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان این که معارف و مسائل قرآنی را باید در جامعه به ویژه در نسل جوان گسترش دهیم، گفت: این انس با قرآن کریم سبب می شود که جوانان ما مبتلای به گناه نشوند و یک نوع مصونیت پیدا کنند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در دیدار رییس سازمان اوقاف و دست اندرکاران مسابقات بین المللی قرآن با تقدیر از فعالیت های سازمان اوقاف گفت: مایه خوشحالی است که اوقاف در نظام جمهوری اسلامی به وظایف واقعی خود عمل کند.

وی افزود: در کشورهای عربی وزارت اوقاف مبدأ کارهای دینی بوده و تمام مسائل شرعی مربوط به آن ها می شود، از جمله کارهای آنان اعزام مبلغ و تعلیم قرآن است یعنی در حقیقت این وزارت جانشین حوزه علمیه و مرجعیت در آنجا است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که معارف و مسائل قرآنی را باید در جامعه به ویژه در نسل جوان گسترش دهیم، اظهار داشت: این انس با قرآن کریم سبب می شود که جوانان ما مبتلای به گناه نشوند و یک نوع مصونیت پیدا کنند.

وی ادامه داد: هرکس به هر مقداری که با قرآن انس دارد و آشنا است به همان مقدار به فضائل نزدیک تر و از رذائل دور می شود، خواسته شرع این است که امر به معروف و نهی از منکر کنیم و این یکی از طرق آن است.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر تربیت حافظان قرآن کریم ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما باید 10 میلیون حافظ داشته باشیم، توسعه و اجرای برنامه های قرآنی آبروی شیعه و نظام است، هر چه بتوانیم قرآن را تعلیم کرده، حافظ و عالم قرآن تربیت کنیم بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: در سال 1356 تعدادی از حافظان قرآن را  به عربستان بردیم و زمانی که در مساجد مدینه و مکه مشغول خواندن قرآن بودند برای آن ها اعجاب انگیز بود که ایرانی ها این گونه باشند، کسی از جده آمد و اعلام کرد که علاقه مند است که صدای حافظان را ضبط و پخش کند./1323/پ202/ص

ارسال نظرات