۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۸۶۳۹۰
مدیر حوزه علمیه شهداد مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی راه حلی برای از بین رفتن بیکاری در جامعه

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی راه حلی برای از بین رفتن بیکاری در جامعه است، گفت: گرانی و بیکاری دو مشکل بزرگ برای جامعه بوده و دولتی ها بدانند زمانی می توانند بیکاری را در کشور از بین ببرند که به فکر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باشند.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان،  در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و مردم گفت: دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی در سالی که از سوی رهبر انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی بود، کاری را انجام نداد.

وی افزود: آنچه که دولتمردان برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دادند، همایش و حرف زدن بود که در عمل کاری را که سودی برای مردم داشته باشد و مردم را راضی کند، انجام ندادند.

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که دولت باید گرانی را در جامعه حذف کند، ابراز داشت: استان کرمان که باید کارهای فراوانی در آن صورت گیرد و جای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان بوده، اما کاری را مسؤولان در شهرستان کرمان انجام ندادند.

وی بیان داشت: مردم نگاهشان به دولتمردان در اداره کشور و اجرایی کردن اهداف رهبر انقلاب در جامعه بوده، وقتی که دولتی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی کاری را انجام نمی دهد دیگر چه انتظاری از مردم است زیرا دولت اختیارات زیادی را داشته تا بتواند اقتصاد مقاومتی را در  کشور اجرایی کند.

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی راه حلی برای از بین رفتن بیکاری در جامعه است، گفت: گرانی و بیکاری دو مشکل بزرگ برای جامعه بوده و دولتی ها بدانند زمانی می توانند بیکاری را در کشور از بین ببرند که به فکر اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در کشور باشند.

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که تفکر دولتی ها، اهمیت ندادن به اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: دولتی ها بدانند که مردم آمادگی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را دارند و مردم به این نتیجه رسیده اند زمانی می توانند کشوری زنده و مفید داشته باشند که به تولیدات داخلی رجوع کنند.

وی ابراز داشت: تعطیل شدن کارخانه ها، تولیدات داخلی و بیشتر شدن بیکاری از اجرا نکردن اقتصاد مقاومتی است و کشوری که به نیروهای داخلی خود هیچ اعتمادی نداشته باشد و به فکر مردم نباشد، در این صورت نمی توانند مشکلات کشور را حل کنند.

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که مردم دنبال ارزانی و کم شدن بیکاری هستند، خاطرنشان کرد: گرانی و بیکاری مردم را نگران کرده و بعضی از مردم در کشور هستند که حتی نان شب خودشان را هم ندارند.

وی بیان داشت: یکی از فایده های اقتصاد مقاومتی در کشور این بوده که به بخش های خصوصی بیشتر تکیه داشته باشد و بودجه هایی را به آن ها داده تا جوانان را به کار مشغول کنند.

حجت الاسلام بذکار گفت: آن چه مردم از دولتمردان می خواهند این است که به جای حرف زدن، به فکر عملی کردن اقتصاد مقاومتی باشند./302/9707/ب1

ارسال نظرات