۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۸۶۳۳۹
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مطرح کرد؛

وسعت دین و افزایش افق نگاه مهم ترین هدف برگزاری جشنواره های قرآنی

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه جشنواره های قرآنی میدان مسابقات الهی است، وسعت دین و افزایش افق نگاه را از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره ها عنوان کرد.
حجت الاسلام جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه یازدهیمن جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه های علمیه خواهران کشور که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه بعد از اتکا به خدا ظرفیت شناسی بسیار مهم است و انسان اگر ظرفیت خود را نشناسد هیچ کاری را نمی تواند انجام دهد، گفت: ظرفیت شناسی نقطه آغاز سیر الی الله است.

وی افزود: همه کسانی که خدمتی را برای اسلام و قرآن انجام داده اند در وهله اول خود را شناخته اند و پس از این شناخت به خداوند اتکا کرده و در راه خدمت به دین گام برداشته اند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه کسانی که ظرفیت ها را شناختند اما به خداوند اتکا نکردند به جای کار دست، مفسده های بد و سنت های ناپسند را احیا کردند، گفت: نمونه های این افراد زیاد است که بلعم باعورا از جمله این افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با تأکید بر این که جشنواره های قرآنی میدان مسابقات الهی هستند، تصریح کرد: طلاب باید در این میدان ها ظرفیت های خود را شناخته و از این ظرفیت ها در راستای ترویج دین مبین و کسب فیض و مغفرت الهی استفاده کنند.

وی ادامه داد: تمام تلاش رسول خدا(ص) این بود که دین را وسیع تر کرده و افق نگاه را بالا ببرد و هدف از برگزاری جنشواره های قرآنی نیز همین مطلب است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حضور در این جشنواره برای برگزیدگان نقطه شروع بوده و نقطه پایان نیست، گفت: خداوند باب شکر را باز کرده و انسان با شکر به زیاد شدن استعداد و توان خود در راه خدا رسیده و راه اندیشه و فکر باز می شود؛ زیرا علم نور است و با شکر نسبت به ظرفیت هایی که شناخته ایم به زیادت این ظرفیت ها می رسیم.

حجت الاسلام  والمسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه خداوند با دعا کردن باب استجابت را باز کرده است، افزود: طلاب باید به تکمیل کردن تحصیلات و علم خود همت کرده و با کامل کردن علم خود در زمینه هدایت دین الهی اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید در درخواست از خداوند به دنبال بهترین ها باشد، تصریح کرد: اگر خداوند تمام خواسته های زمینیان و اهل کائنات را برآورده سازد برای او مانند ذره ای است پس انسان باید از خداوند چیزهای برتر و بالاتر را بخواهد همانطور که پیرزن بنی اسرائیلی برای نشان دادن قبر حضرت یوسف از حضرت موسی(ع) خواست که در ازای نشان دادن قبر یوسف نبی(ع) به جای بهشت هم رتبه پیامبران شود و  حضرت رسول(ص) هم همواره اصحاب خود را به الگو برداری از این پیرزن بنی اسرائیلی دعوت می کردند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه نباید خواسته های طلاب از خداوند کم باشد، یادآور شد: طلاب باید همت و مدیریت خود را به برکت انس با قرآن افزایش داده و یک جامعه قرآنی و یک نهضت قرآنی برای هدایت جامعه انسانی راه اندازی کرده و زمینه انس با قرآن را در میان مردم افزایش دهند./837/پ202/ی

ارسال نظرات