۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۸۶۳۲۶
رضایی مطرح کرد؛

دفاع مقدس نمادی از وحدت اقوام برای دفاع از ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد اختلاف بین اقوام را یکی از فتنه‌های دشمن دانست و گفت: ایران از اقوام تشکیل شده‌ است و بدون اقوام ایران معنا ندارد و در دفاع مقدس ما کنار هم بودن اقوام برای دفاع از ایران را تجربه کردیم.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محسن رضایی در مراسم یادواره شهدای بدر و خیبر و شمال‌غرب کشور که صبح امروز در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان مهدی و حمید باکری و دیگر شهدای این عملیات اظهار داشت: اسفند، ماه شهادت فرماندهان بزرگی چون بهاری، خرازی، همت و باکری است و زندگی‌نامه این فرماندهان و شخصیت آنها برای تمام پژوهش‌گران و بزرگان دنیا همیشه یک راز بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه امروزه رزمندگان اسلام در برابر کسانی که قرآن را بر سر نیزه می‌کنند و الله‌اکبر می‌گویند ایستاده‌اند، افزود: دلیل این ایستادگی و خلوص و صداقت، شکست‌ناپذیری، جوهر و گوهر این رزمندگان در هویتی است که از انقلاب اسلامی به دست آوردیم و در دفاع مقدس به اقتدار تبدیل کردیم.

رضایی ادامه داد: قبل از انقلاب ایران را نوکر و برادر صهیونیست می‌دانستند و شخصیت و هویتی برای ایران قائل نبودند حتی برخی با جشن‌های ۲۵۰۰ ساله سعی داشتند هویت برای ایران بسازند ولی امام خمینی(ره) با آمدنشان ما را به هویت دینی و الهی‌مان برگرداندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ما امتحان هویت دادیم و آن هویت را به اقتدار تبدیل کردیم، خاطرنشان کرد: ایران روی دو ستون هویت و انقلاب ایستاده و سرچشمه آن ولایت‌فقیه است که این دو ستون را آبیاری می‌کند و انرژی‌بخش آنها است.

وی گفت: دشمن به قدرت این دو ستون واقف شده و به بهانه‌هایی مانند انرژی هسته‌های و موشک می‌خواهد آنها را تضعیف کرده و نابود کند ولی از آنجایی که این دو ستون تصنعی نبوده بلکه برپایه اعتقاد شکل گرفته‌است هرگز موفق نخواهند بود.

رضایی با اشاره به اینکه امروزه ما با دو مسأله در داخل که از هویت و افتدارمان بهره‌برداری نمی‌شود و خارج که درصدد حمله به هویت و اقتدار ما است مواجه هستیم، یادآور شد: متاسفانه برخی به جای استفاده از این دو سرمایه و رهبری در مسیر پیشرفت، اقتصاد و صنعت از رهبری فاصله گرفته و کار عاقلانه‌ای نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر هویت ملی ما وارد پیشرفت و اقصاد شود همه مسؤولان و ادارات به صورت جهادی عمل می‌کنند و مانند زمان دفاع مقدس که در ۷۰ روز در مسیر ۴۰۰ کیلومتری برای پاسگاه‌های ارتفاعات کانالی به عمق دو کیلومتر برای برق رسانی ایجاد شد که برای آن شرکت داخلی ۱۷۰ میلیارد هزینه و مدتها زمان پیش‌بینی کرده‌ بود، الان هم می‌توان اینگونه کار کرد.

رضایی با اشاره به اینکه برخی به دنبال اسلام ایرانی در داخل و اسلام عربی در خارج هستند، بیان داشت: اسلامی، ایرانی و انقلابی بودن هر سه با هم هویت ما را شکل می‌دهند و اسلام یکی است و عربی و ایرانی ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد اختلاف بین اقوام را یکی دیگر از فتنه‌های دشمن دانست و اظهار داشت: ایران از اقوام تشکیل شده‌ است و بدون اقوام ایران معنا ندارد و در دفاع مقدس ما کنار هم بودن اقوام برای دفاع از ایران را تجربه کردیم.

وی با اشاره به مقام شهید مهدی باکری عنوان کرد: من ۲۰ سال پیش در تبریز گفتم شهید مهدی باکری نماد تبلور غیرت آذربایجان است ولی الان می‌گویم ایشان هم نماد غیرت و هم نماد هویت ایران اسلامی است.

رضایی افزود: مهدی باکری زمانی که از دجله عبور کرده تا راه را باز کند زیر بمباران شدید دشمن قرار گرفت به وی گفتم عقب‌نشینی کند ولی او چون می‌دانست اگر دست‌خالی برگردد تمام زحماتی که برای گرفتن جاده صورت گرفته به باد خواهد رفت ابوالفضل وار ایستاد تا در آب به شهادت رسید و جسدش به شط‌العرب پیوست./202/936/ب1

ارسال نظرات