۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۸۶۲۹۵
فعال فرهنگی استان خوزستان مطرح کرد؛

نابودی خانواده و افسارگسیختگی جامعه؛ پیامد نگاه ابزاری به زن

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان گفت: بانوی تراز اسلامی منشأ تربیت و رکن اصلی خانواده تلقی می شود.
حجت الاسلام جوانمردزاده، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي خوزستان

حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه حاکمیت پیش از انقلاب اسلامی تلاش می کرد زن را به عنوان یک کالای تبلیغاتی و ابزاری معرفی کند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی که ماهیتی فرهنگی داشت به معرفی حقیقت زن به عنوان آفریده خدا و ایفای نقش همسان با مرد در جامعه پرداخت.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان با بیان اینکه در انقلاب اسلامی زن به عنوان اشرف مخلوقات معرفی شد، اظهار داشت: امام راحل زن را سبب رسیدن مردان به معراج و منشأ کمال و بستر تعالی عنوان کرد که در حقیقت تاریخ انقلاب اسلامی نقطه آغازین هویت بخشی به زن در عصر کنونی است.

وی با اشاره به اینکه از نگاه دین اسلام و انقلاب اسلامی زن عِدل آفرینش است، افزود: دولت های نظام اسلامی همواره هویت بخشی بانوان به عنوان حقیقت متعالی انسان، عطوفت و زیرساخت تربیت جامعه انسانی را تکلیف فرض کرده و مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام جوانمردزاده گفت: زن در نگاه دنیای غرب و پیش از اسلام یک ابزار تبلیغاتی و تنها برای پاسخگویی به نیازهای هوسرانه مردان بود؛ اما در اسلام به عنوان منشأ تربیت معرفی شد که بدون آن بنیان خانواده ویران و افسارگسیختگی جامعه را خواهیم دید.

وی وجود طلاق عاطفی را معضل موجود در میان خانواده های غربی عنوان کرد و افزود: تعریف خانواده در غرب به معنای گرد هم آمدن دو انسان بالنده نیست؛ بلکه زن در چنین تعریفی به عنوان کالای تبلیغاتی و ابزاری برای پاسخگویی به نیازهای جنس مخالف و انجام امور روزانه است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان خانواده را نخستین واحد اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: تعریف زن به عنوان یک کالای تبلغیاتی، جامعه ای مرده را نشان می دهد؛ اما نگاه حقیقی اسلام به بانوان «به عنوان منشأ تربیت و بنیان خانواده» همان نگاه به فلسفه خلقت زن است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز مادر و زن گفت: منشأ موفقیت در میان اعضای خانواده به بانوان باز می گردد و امیدواریم که بانوان جامعه اسلامی ـ ایرانی بیشتر در شخصیت بانوی دو عالم تأمل کنند تا با شناخت مفاهیم و معارف کلیدی اسلام در معرفی زنان، حقیقت وجودی زن را به جهانیان معرفی کنند./9456/ت302/س

ارسال نظرات