۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۸۶۲۸۸
قائم مقام معاونت اجرایی و امور انتخاباتی شورای نگهبان:

تشکیل حکومت عدل جهانی مشروط به برداشتن گام‌های اساسی است

میرشمسی با بیان اینکه انسان باید برای تحقق حکومت عدل قدمی را بردارند، گفت: تشکیل حکومت عدل جهانی مشروط به برداشتن گام‌های اساسی است.
دکتر محمدرضا حاج میرشمسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، محمدرضا میرشمسی، قائم مقام معاونت اجرایی و امور انتخاباتی شورای نگهبان ظهر امروز در همایش ناظر بصیر که با حضور ناظران انتخاباتی در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد، با اشاره به پیامی از فراز دعای افتتاح، گفت: در دعای افتتاح آمده است که بار خدایا ما اشتیاق دولت کریمه حضرت مهدی(عج) را داریم و منتظر ظهور و تشکیل حکومت آن بزرگوار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به حکومت مهدوی در زمان ظهور حضرت مهدی(عج)، افزود: در حقیقت حکومتی را که ما منتظر آن هستیم حکومتی است که اسلام و اهل آن در این حکومت عزیز و سربلند هستند و به مسلمان بودن خودشان افتخار می‌کنند، از طرفی در حکومت آن حضرت نفاق خوار و ذلیل می‌شود.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه در این حکومت انسان‌های مؤمن از دعوت کنندگان به بندگی خداوند متعال هستند، اظهار کرد: ما باید آن قدر از حیث بندگی بر روی خود کار کرده باشیم که در آن ایامی که حجت خداوند حضور دارد ما از دعوت کنندگان به سوی طاعت خداوند یگانه باشیم و در آن روزگار از رهبران راه آن حضرت باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان باید برای تحقق حکومت عدل قدمی را بردارند، ابراز کرد: اگر بخواهیم رهبری جامعه اسلامی و مدیریت حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را در زمان ظهور بر عهده بگیریم همان حکومتی که مرزهای جغرافیایی آن برداشته شده و مرزهای اعتقادی اسلام بر آن حاکم است، باید برای رسیدن به این هدف گامی اساسی برداشته باشیم.

قائم مقام معاونت اجرایی و امور انتخاباتی شورای نگهبان در ادامه انسان‌ها را زمینه سازان ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و خاطرنشان کرد: مردم ما انقلاب اسلامی را که زمینه ساز ظهور حکومت عدل علوی است را ایجاد و به انجام رساندند، هم چنین یک الگویی را هم به نام جمهوری اسلامی در مرزهای جغرافیایی به وجود آوردند که تنها اختصاص به کشور ایران داشت.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران، ابراز کرد: انقلاب اسلامی امری است که اختصاص به مرزهای عقیدتی دارد، کسانی که حیات عقیدتی در جامعه آنها حاکم است مردم کشور ما را به عنوان رهبران اسلامی و عقیدتی می‌شناسند، اعتماد تمام مستضعفان و مردم مسلمانی که در انتظار عدالت نشستند به انقلاب اسلامی دوخته شده است.

میرشمسی در ادامه تک‌تک مردم ایران را از رهبران جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در این میان نقش هر یک از مردم از دیگری کمتر نیست، امام راحل فرمودند هر کجا هستید و در هر مسؤولیتی قرار دارید فرض کنید آن مسؤولیت مهم است و جایگاهش در مرکز جامعه قرار دارد، همه چیز به مسؤولیتی که در دست انسان قرار گرفته است باز می‌گردد.

وی در پایان گفت: اگر بپذیریم تمام رفتاری که از انسان‌ها سر می‌زند به یکدیگر مرتبط است، بیشتر به معنای مسؤولیت پذیری خودمان در جامعه پی می‌بریم، بنابراین انسان باید تمام رفتارش حساب شده باشد تا الگویی را که در جامعه از خود ارائه می‌دهد پایدار و باقی بماند./873/202/ب2

ارسال نظرات