۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۸۶۲۷۵
امام جمعه موقت قزوین:

انتخابات یک باور مهم اجتماعی است

حجت الاسلام قابل انتخابات را یک باور مهم اجتماعی دانست و گفت: ما در حقیقت برای جامعه و اجتماع خود تصمیم می‌گیریم، بنابراین باید همه نکات را در این باره رعایت کنیم.
حجت الاسلام علی قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز در همایش ناظر بصیر که با حضور ناظران انتخابات در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد با اشاره به موقعیت ناظران در صحنه انتخابات، گفت: این افراد انسان‌هایی هستند که همواره در صحنه بوده و چشم بیدار و هوشیار نظام و دستاوردهای آن هستند، خداوند متعال را سپاسگزاریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی یاورانی مخلص و فداکاری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کار ناظران انتخابات، افزود: این گروه در عرصه‌های مختلف همواره ثابت کرده‌اند که دل در گرو نظام و ارزش‌های آن دارند و در تمام لحظات در رکاب ولایت در حال خدمت به این ملت و انقلاب ذره‌ای کم‌کاری و مضایقه نداشته‌اند.

ناظران انتخابات باید هوشمندانه عمل کنند

حجت الاسلام قابل در ادامه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای اسلامی مطابق با قانون در یک ظرف زمان باید انجام گیرد، اظهار کرد: در یک چنین فضایی که قرار است دو انتخابات مهم صورت گیرد به طور طبیعی زمینه برای سوءاستفاده افراد و بازیگران حرفه‌ای وجود خواهد داشت در این راستا ناظرین انتخابات بسیار باید مراقب بوده و در این زمینه هوشیار باشند.

خطیب جمعه موقت قزوین در ادامه با بیان اینکه شیاطین به طور مداوم تجارب خود را به یکدیگر منتقل می‌کنند، ابراز کرد: در دوران گذشته در انتخابات جمهوری اسلامی تقلب و سوء استفاده وجود نداشت اما در حال حاضر ما مشاهده می‌کنیم که روز به روز شیوه‌های نوین تقلب و سوء استفاده در انتخابات به وجود می‌آید که این امر هوشیاری خواهران و برادران ناظر را بیشتر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت انتخابات امسال با سال‌های گذشته، اضافه کرد: ناظران انتخابات، سرناظران و بازرسان علاوه بر اینکه در پای صندوق‌های رأی باید مراقب اوضاع باشند بلکه در محیط بیرون از انتخابات هم باید مراقب سوء استفاده‌های فرصت طلبان باشند تا تخلفی در انتخابات صورت نگیرد.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به رأی دادن همراه با آگاهی و بصیرت، خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند اگر کسی بدون تحقیق و آگاهی رأی بدهد و آن کسی که رأی آورده در طول دوران فعالیت خود دچار تخلفات متعدد و ظلم و ستمی شود آن شخص رأی دهنده در تمامی این تخلفات با آن شخص سهیم است.

حجت الاسلام قابل در ادامه انتخابات را یک باور مهم اجتماعی دانست و تأکید کرد: ما در حقیقت برای جامعه و اجتماع خود تصمیم می‌گیریم، بنابراین باید همه نکات را در این باره رعایت کنیم، اطلاع رسانی و فعالیت‌هایی که در راستای دعوت به تبلیغات صورت می‌گیرد باید از جانب دست اندرکاران انتخابات به مردم  منعکس شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که با تلاش و کوشش دست اندرکاران انتخابات، ما شاهد انتخابات سالمی باشیم و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت کشور خود در تمامی عرصه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی باشیم./873/202/ب2

ارسال نظرات