۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۶۲۶۹
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

اساس طلبگی در پایبندی به معنویت است

آیت‌الله دریاباری اساس طلبگی را پایبندی به معنویت معرفی کرد و گفت: شناخت خداوند متعال مبتنی بر محبت او است و محبت الهی نیز تنها از راه عمل به اوامر و نواهی پروردگار به دست می‌آید.
آیت الله سید عنایت الله دریاباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید عنایت‌الله دریاباری امروز در درس اخلاق هفتگی که در فیضیه برگزار شد با بیان حدیث پیامر اکرم(ص) «المحبة اساس المعرفه و العفة غایة الیقین» گفت: بدون محبت خداوند هیچ مشکلی گشایش پیدا نمی‌کند؛ دوستی با خداوند تنها محبتی است که نجات بخش انسان بوده و سبب رستگاری او خواهد شد.

تقوا پیشگی بهترین را دوستی با خداوند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه بهترین راه برای دوستی با خداوند تقوا پیشگی است، اظهار داشت: حفظ عفت در مرحله اول برای چشم، دوم برای گوش و سوم برای زبان است؛ اگر انسان بتواند این اعضای خود را از گناه حفظ کند به یقین محبت خداوند در وجود او نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله روحانی درباره رسیدن به بصیرت و دوری از غفلت گفت «اگر کسی می‌خواهد متوجه اسرار دنیا شود یک راه دارد و آن هم این است که به جای نماز شب چهار مرتبه نماز جعفر طیار بخواند چراکه این امر سبب بیداری انسان می‌شود».

دوری از دنیاشیفتگی، تنها راه رسیدن به رستگاری

آیت‌الله دریاباری خاطرنشان کرد: علمای بزرگی همچون آیت‌الله شاه آبادی به این دلیل که روح پاک آنها آلوده نشود حتی اجازه نمی‌دادند کسی در محضر آنها سخنی درباره دنیا و مادیات به میان آورد؛ اما متأسفانه امروزه گاهی مشاهده می‌شود کسانی به تمسخر دیگران می‌پردازند و گمراه می‌شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اساس طلبگی را پایبندی به معنویت معرفی کرد و عنوان کرد: شناخت خداوند متعال مبتنی بر محبت او است و محبت الهی نیز تنها از راه عمل به اوامر و نواهی پروردگار به دست می‌آید.

وی با بیان بخش دیگر حدیث نبوی «العفة غایة الیقین» ادامه داد: انسان برای دستیابی به یقین درباره آخرت باید پاکدامنی خویش را حفظ کند چراکه تنها افرادی نسبت به مسأله‌ای به یقین می‌رسند که قلب پاک و مطهری داشته باشند./841/پ202/ی

ارسال نظرات