۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۸۶۲۶۰
مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان مطرح کرد؛

نقش کلیدی دولت در تربیت زنان تراز اسلامی

مدیر حوزه های علمیه خواهران خوزستان گفت: دولت باید در زمینه آموزش زنان براساس تراز اسلامی، نقش کلیدی خود را ایفا کند.
خانواده

حجت الاسلام مسعود لویمی، مدیر حوزه های علمیه خواهران خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مهم ترین ویژگی‌ بانوی تراز اسلامی ابراز داشت: این چنین بانویی همه شؤونات اسلامی و مادرانه خود در نهاد خانواده را رعایت می کند و براساس موازین دینی رفتار و عمل خواهد کرد.

وی با بیان این که بانونی تراز اسلامی در کنار برخورداری از صفات زنانگی خود در زمینه مباحث دینی خود بهره مندی کامل را خواهد برد و این دو ویژگی مکمل یکدیگر خواهند بود، ادامه داد: زن متدین و خوب در حقیقت خانمی است که علاوه بر رعایت شؤونات اسلامی، مادر، زن و دختر خوبی برای خانواده باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خوزستان با بیان این که دولت اسلامی در شکل گیری صحیح شخصیت دختران جامعه نقش آموزشی را برعهده دارد، افزود: دولت باید در زمینه آموزش زنان متدین و براساس تراز اسلامی نقش اساسی خود را ایفا کند.

حجت الاسلام لویمی گفت: دولت ها در شکل گیری صحیح دختران و زنان جامعه اقدامات را تا به اندازه ای انجام داده و در بسیاری از ادارت و نهادها فعالیت های داشته و به ویژه برای این مسأله در استانداری سمتی را تعریف کرده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: اداره بهزیستی، بهداشت خانواده و دانشگاه ها نقش های قابل توجهی در زمینه آموزش و تربیت بانوان تراز اسلامی ایفا کرده اند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید براین نکته که دین مبین اسلام نقش تربیتی زن در جامعه را اساسی عنوان می کند و در دوره های گوناگونی ذکر کرده که فرهنگ یک جامعه در کانون خانواد را زن رقم می زند، ادامه داد: زن نقش نرم افزاری خانواده را برعهده دارد و پیگیر امورات خانواده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خوزستان با اشاره به آیه قرآنی «نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنىَ شِئْتُمْ وَ قَدِّمُواْ لِأَنفُسِكمُ» بیان داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده اند که زنان، کشتزار شما هستند به این معنا که هرچه در کاشت بیشتر دقت شود محصول مفیدتری برداشت خواهد شد.

حجت الاسلام لویمی با بیان این که امروزه زنان جامعه و به تبع مردان هم در هویت سازی متناسب با تمدن اسلامی در خطر هستند، اظهار داشت: مهم ترین تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی است که دشمن بر این مسأله تأکید بسیاری دارد و اگر هوشیار نباشید همه را گرفتار خواهد کرد./9453/ت302/س

ارسال نظرات