۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۸۶۲۳۷

نشست هم‌اندیشی طلاب حوزه علمیه حضرت زینب ارومیه برگزار شد

نشست مشاوره و هم‌ا‌ندیشی طلاب حوزه علمیه حضرت زینب(س) ارومیه با حضور حجت الاسلام ارجمندی برگزار شد.
حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد ارجمندی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه صبح امروز در نشست مشاوره و هم‌اندیشی طلاب حوزه علمیه حضرت زینب(س)، اظهار داشت: بهترین اولاد در خانواده‌ای تربیت می‌شوند که والدین آنها در زندگی با هم هماهنگ و مسؤول هستند و مهارت تربیت دارند.

وی با بیان اینکه براساس فرموده رسول اکرم(ص) زوجه صالحه، ولد صالح، مسکن وسیع و مرکب راهور از سعادت مردان است، تصریح کرد: خداوند متعال به شما خانواده طلاب نعمت زوجه صالحه اعطاء فرموده که صاحب ولد صالح هم شده‌اید که دارد در این مکان مقدس سربازی آقا امام زمان و کنیزی خانم فاطمه زهرا را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام ارجمندی گفت: مفهوم ثروت در نزد خداوند غیر از مفهوم آن در دنیا است، زمانی که از درگاه الهی ثروت می خواهیم؛ خداوند محبت الهی، زوجه صالحه، ولد صالح را که از بزرگترین نعمت ها و ثروت های الهی است به شما داده است، بنابراین هر کسی در این دنیا داراتر است مسئولتر است برای همین باید قدر این نعمت های بزرگ خود را بدانیم.

وی گفت: خانواده ها بر اساس نقش آنها در تربیت فرزندان به 10 دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول هیچگونه نقشی در فعالیت تربیتی خانواده ندارد و فقط به بحث اقتصادی خانواده رسیدگی می کنند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه افزود: دومین دسته از والدین کسانی اند که در زندگی سلطه گرا هستند یعنی همه افراد خانواده باید در حیطه او باشند چون او بزرگ خانواده است که این سبب می‌شود فرزندان آسیب پذیر، عقده ای و بداخلاق بار بیایند.

به گفته حجت الاسلام ارجمندی، سومین دسته از والدین کسانی اند که اهل ناله و شکایت هستند که دائم در زندگی می گویند و نمی توانند مسائل خانواده را کنترل کنند دنیا را برای خودشان تیره و تار می‌بینند که فرزندان اینگونه والدین اکثرا افسرده می‌شوند.

وی تصریح کرد: چهارمین دسته والدینی هستند که نظریه پرداز هستند و زیاد سخن می‌گویند ولی اهل عمل نیستند و حرف دیگران را قبول نمی کنند که فرزندان اینگونه افراد سرخورده و خودشیفته و بعد ازدواج ضربه می بینند.

حجت الاسلام ارجمندی پنجمین و ششمین دسته از والدین را دارای خلق و خوی افسرده خواند و گفت: این والدین یا گوشه گیر و یا پرخاشگرند که همچون بچه ای که از نظر جسمی فلج است از نظر روانی افسرده هستند.

وی اظهار کرد: هفتمین دسته والدینی هستند که خیلی مهربان اند ولی نحوه محبت کردنشان را بلد نیستند در حالی که در زندگی باید قاطعیت همراه با مهربانی باشد.

کارشناس مسائل دینی گفت: هشتمین دسته از والدین، افرادی اند که در زندگی احساس مسؤولیت دارند ولی مسؤولیت شان دوجانبه است و هماهنگ نیستند که این نوع از احساس مسؤولیت در خانواده ویرانگر است.

وی بیان داشت: نهمین دسته والدینی اند که مسؤول هستند ولی اهل تربیت نیستند که این دسته از والدین که احساس مسؤولیت کرده اند باید در راه تربیت فرزندان نیز تلاش کنند.

حجت الاسلام ارجمندی خاطرنشان کرد: دهمین دسته از والدین، والدینی هستند که در خانه با هم هماهنگ هستند، مسؤول هستند و مهارت تربیت دارند که فرزندان اینگونه والدین فرزندان صالح خواهد بود./936/202/ب2

ارسال نظرات