۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۸۶۲۲۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تشکیل بیش از ۵ هزار پرونده قاچاق کالا در هرمزگان، برگزاری نشست همدلی مبنای توسعه هرمزگان در بندرعباس و آغاز عملیات احداث 8 باب مدرسه در مناطق محروم هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن تشریح فعالیت‌ های ۱۱ ماهه ‌سال‌ جاری گفت: تا کنون ۵ هزار و ۳۳۶ پرونده در زمینه قاچاق کالا در هرمزگان تشکیل شده است.

وی،استان هرمزگان را یکی از استان‌های امن کشور معرفی‌کرد و افزود: جرائم هنجارشکن در استان در سال‌ جاری رخ نداد و این مهم، نتیجه همکاری خوب مردم با پلیس است.

فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در 11 ماهه سال 95 ابرازداشت: در این مدت 80 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که بیش از 66 تن از نوع تریاک، 11 تن حشیش، بیش از یک تن هروئین، بیش از 4 تن مرفین و 170 کیلوگرم از سایر مواد بوده است.

سردار ملکی تصریح‌کرد: همچنین در 11 ماهه سال 95، 7 هزار و 500 قاچاقچی دستگیر شدند که از این تعداد، یک‌هزار و 190 نفر از قاچاقچیان عمده مواد مخدر بودند که به صورت باندی فعالیت می‌کردند.

وی همچنین از کشف 108 باند تهیه و توزیع مواد مخدر، دستگیری 296 معتاد متجاهر، دستگیری 3 هزار و 452 خرده فروش، توقیف 885 دستگاه خودرو، 234 موتورسیکلت، 24 قبضه سلاح، 5 مورد درگیری مسلحانه و هلاکت 4 شرور و 8 زخمی رزا از دیگر اقدامات انجام شده در سال 95 برشمرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان از کاهش 10 درصدی در زمینه کل جرائم در استان خبرداد و گفت: همچنین در زمینه سرقت‌های مهم، 6 درصد کاهش و در مجموع سرقت‌ها نیز کاهش 11 درصدی شاهدیم.

سردار ملکی از دستگیری 9 هزار و 806 سارق در 11 ماهه سال‌جاری خبرداد و ابرازداشت: در این زمینه نیز با افزایش 91 درصدی روبه رو بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف قاچاق کالا به میزان 542 میلیارد و 582 میلیون تومان در استان هرمزگان خبرداد و گفت: در این مدت 21 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: در این مدت همچنین، 5 هزار و 336 پرونده کشف قاچاق کالا در استان تشکیل شده که در این زمینه نیز با رشد 14 درصدی مواجه بوده‌ایم.

سردار ملکی گفت: در این مدت، 3 هزار و 552 دستگاه خودرو و 31 شناور به دلیل حمل کالای قاچاق توقیف شدند و 94 نفر نیز دستگیر شدند.

 وی ابرازداشت: هنجارشکنانی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، سرعت غیرمجاز، ایجاد ناهنجاری در سطح شهر کنند خودروی آنان بلافاصله توسط پلس توقیف و تا 14 فروردین ماه سال 96 خودرو به پارکینگ هدایت می‌شود.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از حضور تمامی نیروهای انتظامی در تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی سطح شهر از روز سه شنبه خبرداد و تصریح‌کرد: پلیس تمهیدات پلیسی ویژه‌ای را برای برقراری امنیت و جلوگیری از اخلال برخی برهم زنندگان امنیت شهری در چهارشنبه آخر سال اندیشیده است.

نشست همدلی مبنای توسعه هرمزگان در بندرعباس برگزار شد

حسین هاشمی تختی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در نشست همدلی مبنای توسعه هرمزگان، که با حضور جمعی از نمایندگان و نخبگان استان هرمزگان در سالن جلسات جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس برگزار شد، گفت: آمادگی آن را دارم تا تمامی نمایندگان را به وفاق همدلی برسانم و بنده به‌ صراحت می ‌گویم حلقه اتصال نمایندگان هرمزگان در مجلس بوده‌ ام و حتی با ذوالقدر از لحاظ سیاسی گروه خونی مشترکی ندارم اما رابطه بسیار خوبی دارم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌ گاه یک نماینده از روی غرض با مسؤولی درگیر نمی‌ شود افزود: نمایندگان استان هرمزگان دلسوز و دنبال رفع مشکلات استان هستند، با همدلی می توان به توسعه استان فکر کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: باید به دنبال برش استانی از برنامه ششم توسعه و بودجه کشور باشیم تا برای پنج سال آینده هرمزگان نقشه راهی داشته باشیم.

هاشمی تختی ادامه داد: در چنین عملکردی می‌ توان حتی جاهایی که برای توسعه هرمزگان دیده نشده کاوش کرد و موارد را به نمایندگان مطرح و خواستار پیگیری شد تا نماینده چه با مدیرکل، چه استاندار، چه رییس مجلس و چه هیئت دولت و وزیران این موضوع را دنبال کند.

وی، گزینش نیروهای بومی توانمند استان در حوزه‌ های مختلف برای معرفی به وزارتخانه‌ ها را یکی از اقدامات مؤثر مجمع نمایندگان استان هرمزگان ذکر کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با انتقاد از برخی افراد که می‌ گویند هرمزگان نیروی بومی متخصص ندارد، افزود: باید با تأسیس دانشکده ‌های علوم و فنون دریایی و دانشکده‌ های صنعتی به دنبال پرورش نیروهای بومی در رشته‌ های کاربردی در هرمزگان باشیم.

وی با اشاره به تلاش مجمع نمایندگان هرمزگان در اجباری شدن استفاده از نیروهای ماندگار بومی در پروژه‌ های نفت و انرژی، تصریح کرد: تلاش شد تا در سال آینده 3 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت به استان‌ های نفت‌خیز داده شود که این موضوع می ‌تواند گام مؤثری در پیشرفت هرمزگان باشد.

هاشمی تختی به قانون بازگشت 50 درصد از مازاد درآمدهای هرمزگان اشاره داشت و گفت: مسؤولان استان هرمزگان نباید درآمد تکلیفی خود را سال‌ به‌ سال افزایش دهند تا فشار آن بر دوش مردم باشد.

۱۰۰ مدرسه به همت بنیاد خیریه یاس فاطمه النبی(س) در کشور احداث می‌شود

مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری در مراسم آغاز احداث 8 مدرسه در مناطق محروم هرمزگان که در روستای حشم بلم بخش احمدی شهرستان حاجی‌آبادبرگزار شد گفت:

وی افزود: در گام نخست قصد داریم ۱۰۰ مدرسه را در کشور بسازیم که این حرکت از سال گذشته آغاز شده و مدرسه‌ سازی مقدس‌ ترین حرکتی است که به عنوان مسؤولیت اجتماعی انجام می‌دهیم.

رییس گروه مالی گردشگری تصریح‌کرد: دو مقوله آموزش و بهداشت و درمان زیربنای توسعه هر کشور است و ما به‌ عنوان فعال بخش خصوصی اعتقاد داریم که حتما باید در این موارد پیش قدم باشیم.

جهانگیری بیان‌ داشت: مجموعه ما بیش از هفت هزار شغل در کشور ایجاد کرده و آمادگی داریم منطقه احمدی و حاجی آباد را به لحاظ مزیت‌هایی که دارد از جمله معادن مورد بررسی قرار دهیم تا سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام و سبب ایجاد اشتغال شود.

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز بیان‌ داشت: احداث این مدارس کاری خیرخواهانه و داوطلبانه است و افرادی که مال خویش را در راه خدا و رفع محرومیت خرج می‌کنند در بالاترین درجات قرار دارند.

 وی افزود: کارهای خوبی در بخش احمدی از جمله در زمینه آبرسانی و احداث راه‌ها برای رفع محرومیت انجام شده اما به دلیل مشکلات اقتصادی هنوز برخی از پروژه‌ ها نیمه تمام است.

جادری تصریح‌ کرد: از اجرای برجام یک سال می‌ گذرد و دستاوردهای بسیاری داشته‌ ایم که نمونه آن در هرمزگان آغاز عملیات ساخت نیروگاه بخار در شهرستان سیریک با سرمایه‌ گذاری کشور روسیه بوده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه موضوع رفع مشکل بدهی کشاورزان به بانک‌ ها از هرمزگان به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شد، اضافه‌ کرد: این موضوع در دولت مصوب شد و دولت موافقت کرد سود این وام‌ها را بپردازد و جرائم بخشیده شود اما این طرح در اجرا نیازمند اصلاحاتی است.

گفتنی است، این مدارس توسط بنیاد خیریه و نیکوکاری یاس فاطمه النبی (س) وابسته به گروه مالی گردشگری و با حمایت مالی بانک گردشگری احداث می‌شود، این بنیاد چهار مدرسه را در روستاهای بخش احمدی و چهار مدرسه را در روستاهای شهرستان جاسک احداث می‌کند./851/303/ب2

ارسال نظرات