۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۸۶۲۰۸
مدير حوزه علميه كاشان:

بهار بهانه خدا است تا قيامت را براي انسان تداعي ‌كند

مدير حوزه علميه كاشان، با اشاره به اينكه امام صادق مي فرمايد بهار كه مي‌شود درختان زنده مي‌كنيم تا بدانيد در قيامت همه زنده مي شويد، گفت: بهار بهانه خدا است تا قيامت را براي انسان تداعي ‌كند.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام  منصور فرجي چهارشنبه شب در مراسم عزاداري فاطمه زهرا(س) هيأت شهداي گمنام كاشان مؤسسه شهيد تورجي زاده در بقعه امامزاده ابراهيم در خيابان امام خميني(ره) كاشان برگزار شد، گفت: انسانها نزديك عيد كه مي شود بايد مبلمان و وسائل منزل را نو كنند اما هيچگاه به فكر نو كردن چشم و دل و جوارح خود نيستند.

وي افزود: انسانها سراسر زندگي خود را تغيير مي دهند اما در وجود خودشان كوچكترين تغييري را ايجاد نمي‌كنند،  خانه تكاني مي‌كنند اما خانه دل را تكان نمي دهند، در حالي كه بايد يك تكاني هم به خودمان بدهيم.

حجت الاسلام فرجي با بيان اينكه امام صادق(ع) مي فرمايد بهار كه مي‌شود درختان زنده مي‌كنيم تا بدانيد در قيامت همه زنده مي شويد، افزود: بهار هم بهانه خدا است كه قيامت را براي انسان تداعي ‌كند و درخت مرده چوب خشك به گل مي نشيند وانسان از آن لذت مي برد، در حاليكه درخت خشك شده فصل زمستان، در بهار زنده مي شود و ميوه مي دهد.

وي با اشاره به اينكه خداوند مي فرمايد، در قيامت انسانها را مانند درختان زنده مي‌كنيم و بر مي گردانيم، يادآور شد: از امام صادق(ع) سؤال شد انسان كه در قيامت اين همه خوارك دارد خروجي آن چطور مي شود، امام فرمود شرايط انسان در قيامت مانند شرايط انسان در رحم مادر است و اين قدرت خدا است اما انسان از قدرت خدا غافل است.

مدير حوزه علميه كاشان با تأكيد بر اينكه انسان بايد قدرت خدا را درك كند، خاطرنشان كرد: وجود انسان سرشار از قدرت خدا است و قدرت خدا در وجود انسان تجلي پيدا مي كند و ماهيت انسان نيز قدرت خدا است و انسان با قدرت خدا سخن مي‌گويد، بنابراين امام صادق(ع) مي فرمايد، قدرت خدا تجلي در وجود انسان است و انسان با قدرت خدا مي بيند و اينها همه امانت هاي الهي است.

حجت الاسلام فرجي افزود: هر آنچه در وجود انسان است تجلي خدا است و من كه تجلي صفات و قدرت خدا هستم و مقام خليفه اللهي دارم بايد مراقب باشم تا در مسير غيرخدا قرار نگيرم و اين از حداقل هايي است كه انسان بايد انجام دهد و خدا را بندگي كند.

وي با اشاره به اينكه آيت الله بهجت مي فرمايدئدين برخي دين آدامسي است، گفت: براي خريد آدامس پول مي دهيم اما بعد از مدتي آن را دور مي اندازيم، چرا كه مزه آن تمام شده است، بنابراين برخي دين را دوست دارند آن هم تا جايي كه مزه داشته باشد اما مزه آن كه تمام شد دور انداخته مي شود.   

به گفته وي، برخي ها دين را دوست دارند تا جايي كه مزه بدهد، برخي ها دين را تا جايي مي خواهند كه خرج و هزينه برايشان نداشته باشد و براي همين است كه از خمس و زكات فراري هستند.    

مدير حوزه علميه كاشان اظهار داشت: اگر بلندگوي مسجد نداي قد قامت الصلاه بگويد همه به طرف مسجد مي روند و آستين بالا مي زنند وضو مي‌گيرند اما اگر همين بلندگو اگر بگويد قد قامت الزكات كسي استقبال نمي كند چون نماز هزينه ندارد اما زكات هزينه دارد.

وي با بيان اينكه وقتي دين شيرين است كه همه چيز دين شيرين باشد، گفت: امام حسين(ع) مي فرمايد وقتي دين را انتخاب كنيد كه همه چيز دين شيرين باشد نه هنگام امتحان، بنابراين دين هست اما دين دار كم است.

حجت الاسلام فرجي با اشاره به اينكه اگر انسان مسيرسعادت خود را انتخاب كند مهم است، گفت: عمر كوتاه يكصد ساله در مقابل عمر جاويد آخرت قابل محاسبه نيست و در دنيا برخي انسانها يك سال از عمر خود را 90 سال تكرار مي كنند و چيزي عايدشان نمي شود اما برخي ديگر 90 سال عمر مفيد و رشد و تعالي دارند./1307/202/ب2

ارسال نظرات