۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۴۸۶۱۹۱
رئیس دادگاه نظامی یک استان کرمان:

علما شالوده جامعه آرام هستند

رئیس دادگاه نظامی یک استان کرمان گفت: علما شالوده جامعه آرام هستند و از آنجا که مردم آبرو و اعتبار هر جامعه ای هستند مهمترین هنر انسان آن است که غمی از دل مردم بردارد به همین سبب حجت الاسلام احمد توکلی زاده به دنبال ایجاد رفاه هرچند نسبی برای مردم بود.
حجت الاسلام علی توکلی زاده رئیس دادگاه نظامی یک استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی توکلی زاده رییس دادگاه نظامی یک استان کرمان و فرزند مرحوم حجت الاسلام احمد توکلی زاده شب گذشته  در مراسم بزرگداشت عالم واقف و روحانی بصیر مرحوم حجت الاسلام احمد توکلی زاده کرمانی در تالار برق کرمان، اظهار داشت: عالم می سوزد تا دیگران خوب زندگی کنند؛ علما در دو حوزه دین و سلامت بسیار نقش برجسته و مهمی ایفا می کنند زیرا قوام و ثبات و پایداری هر جامعه مرهون علمای دین و علمای حوزه سلامت است.

وی بیان داشت: در حدیث می خوانیم: مردم هر شهر از سه امر هم در امور دنیایی و هم امور اخروی خود بی نیاز نیستند که اولین آن، فقیه دانشمند با تقوا است و دومین آن حاکم و فرمانروایی است که دارای مقبولیت باشد و سومین آن پزشک با بصیرت و مورد اطمینان است.

حجت الاسلام توکلی زاده افزود: نتیجه صداقت حاکم، مطاع بودن و محبوبیتش نزد مردم است از این رو لازم است حاکم جامعه صادق، شفاف و ساده زیست باشد زیرا در این صورت موفق خواهد بود علاوه بر آن علمای دینی که عامل به وظیفه هستند امنیت روانی جامعه را تضمین می کنند به همین سبب یکی از عوامل آرامش بخش روح آدمی، مطالعه سرگذشت عالمان دینی است که موجب انبساط خاطر انسان می شود.

وی فضای مجازی را محور ایجاد فاصله میان افراد جامعه دانست و گفت: یکی از مهمترین عوامل ایجاد تنش و عدم آرامش در میان افراد جامعه، فضای مجازی است که انسانها را از هم دور کرده از این رو باید در این زمینه هوشیار باشیم.

رئیس دادگاه نظامی یک استان کرمان تاکید کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) محبوب ترین مردم نزد خدا کسی است که بیشتر نفعش به مردم برسد بنابراین عالم دین کارش خدمت به مردم در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی  افزود: علما شالوده جامعه آرام هستند و از آنجا که مردم آبرو و اعتبار هر جامعه ای هستند مهمترین هنر انسان آن است که غمی از دل مردم بردارد به همین سبب حجت الاسلام احمد توکلی زاده به دنبال ایجاد رفاه هرچند نسبی برای مردم بود.

حجت الاسلام توکلی زاده در پایان اشاره کرد: مرحوم پدرم هرگز کار را برای خود کوچک نمی دید و هرگز نمی گفت در شأن من نیست فلان کار را انجام دهم و در کنار آن منتظر قدر دانی و تشکر دیگران از کارش نبود و منت کارهایش را بر دیگران نمی گذاشت و کار را تنها برای خدا انجام می داد./9703/202/ب2

 

ارسال نظرات