۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۶۱۸۷
حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال مطرح کرد؛

توسعه فقه دغدغه رهبری و خواست مراجع تقلید

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توسعه فقه را دغدغه رهبری و خواست مراجع خواند و پاسخگویی حوزه به نیازهای جامعه را ضروری دانست.
حجت الاسلام والمسلمین فرخفال حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال در همایش توسعه فقه که شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های مدرسه دارالشفاء برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع توسعه فقه عنوان کرد: توسعه فقه یکی از موضوعات مهمی است که نیاز است به صورت علمی و دقیق به آن پرداخته شود تا نیازهای جامعه در این موضوع پاسخ داده شود.

وی افزود: این موضوع خواست مراجع و از دغدغه های رهبری است که ایشان فرمودند حوزه علمیه امروز باید پاسخگوی تمام ابعاد و نیازهای نظام، حکومت، جامعه و آحاد نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسلمین جهان باشد.

مدیر حوزه های علمیه استان قم تصریح کرد: در دیداری که هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با مراجع داشتند، مراجع عظام تقلید بر لزوم پرداختن به این موضوع تأکید داشتند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید زیادی بر این موضوع داشتند و از برنامه های کلان و اساسی که در حوزه علمیه در حال اجراست ابراز خرسندی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال برنامه ریزی حوزه برای دستیابی به توسعه فقه را موضوعی مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید نسبت به توسعه فقه و به ویژه فقه معاصر و به تعبیری فقه مضاف تأکید دارند، نیاز است تا حوزه علمیه برنامه ریزی دقیقی انجام دهد تا این موضوع به سرانجام مطلوب برسد چراکه نظام و جامعه نیاز ضروری به این موضوعات دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: برگزاری این همایش ها می تواند سنگ بنای قویم و مستحکمی در جهت توسعه مباحث فقهی به خصوص فقه معاصر برای سال تحصیلی آینده باشد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بیش از 32 مقاله از سوی اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه برای این همایش ارسال شده است که بخش زیادی از آنها در ویژه نامه این همایش به چاپ رسیده است که از میان آنها، مقالات حجج اسلام علی کاظمی، مهدی نیازی شاهرودی، محمدمهدی گرجیان، محمد کریمی و سیدرضی قادری به عنوان 5 مقاله برتر برگزیده و از آنها با اهدای جوایزی تجلیل به عمل می آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که این همایش ها و برنامه ها ادامه یابد و دیدار و جلسات با اساتید و علما و بزرگان برای پیشبرد علمی بحث توسعه فقه بیشتر شود./872/پ202/ی

ارسال نظرات