۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۸۶۱۸۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

نقش علما و بزرگان در اسلام و انقلاب همیشه بی بدیل بوده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: نقش علما و بزرگان همیشه بی بدیل بوده به ویژه علمایی که برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی از همان آغازین روزهای حرکت امام راحل به تبعیت از ایشان راه انقلاب را هموار کرده و سختی ها و مرارت های فراوانی را متحمل شدند.
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل  اوقاف و امور خیریه استان کرمان امشب در مراسم بزرگداشت عالم واقف و روحانی بصیر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد توکلی زاده کرمانی در تالار برق کرمان، اظهار داشت: نقش علما و بزرگان همیشه بی بدیل بوده به ویژه علمایی که برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی از همان آغازین روزهای حرکت امام راحل، به تبعیت از ایشان راه انقلاب را هموار کرده و سختی ها و مرارت های فراوانی را متحمل شدند.

وی بیان داشت: مرحوم توکلی زاده از آن دسته از علمایی بود که در راه خدا، چه قبل از انقلاب و چه پس از آن، از جان و مال و فرزند و زندگی خود گذشت و در جهت احیای مسأله وقف تلاش کرد.

حجت الاسلام قاسمی گفت: حجت الاسلام توکلی زاده از عناصر مهم روحانی در دوران طاغوت بود که بارها به دلیل همین روحیه انقلابی گری و مبارزاتشان، زندان رفته و تبعید شد اما از حجم کاری خود فرو نگذاشت تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ ایشان حتی برای تحقق انقلاب اسلامی فرزند خود حسن توکلی را تقدیم کرد تا نشان دهد در عمل به آنچه می گفت، معتقد است.

وی ادامه داد: ایشان پس از انقلاب نیز روحیه انقلابی خود را حفظ کرده و درحوزه اجرا و مسؤولیت پذیری تلاش کرد تا امور بر زمین مانده را به نحو مطلوب و شایسته انجام دهد چنانکه در حوزه جهاد سازندگی، قضایی، فرهنگی، تبلیغی و وقف خدمات ارزنده ای ارائه کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام توکلی زاده از همان ابتدای فعالیت دغدغه کمک به محرومان جامعه را داشت، از این رو ۱۸ واحد مسکونی احداث و وقف کرد، همچنین در حوزه تبلیغ وقف نیز تلاش مستمری داشت چنانکه جهت استقرار نظام حوزه در شهرستان راور و مدرسه فخریه نیز تلاش کرد.

وی افزود: حجت الاسلام توکلی زاده هم در مدیریت مدرسه علمیه و هم در جهت ایجاد زیرساخت هایی برای حوزه علمیه کرمان تلاش داشت چنانکه تلاش های شبانه روزی و مقتدرانه ایشان برای بهبودی و مرمت مدرسه محمودیه کرمان چشمگیر بود.

حجت الاسلام قاسمی زاده ایشان را یکی از علمایی که زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و مردم کرده بود، دانست و ابراز داشت: بزرگداشت چنین افراد فرهیخته ای لازم است چرا که سبب زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان در میان مردم می شود./9703/202/ب2

ارسال نظرات