۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۱۱۹
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور:

کمیته امداد نماد خدمتگزاری بی منت به محرومان جامعه است

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه کمیته امداد نماد خدمتگزاری بی منت به محرومان جامعه است، گفت: کمیته امداد امام خمینی امام خمینی(ره) هر پنج سال برنامه و چشم انداز خاص خود را تعریف و در مسیر آن حرکت می کند.
عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور، بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی که در سالن همایش آیت الله اراکی برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد نماد خدمتگزاری بی منت به محرومان جامعه است.

چشم انداز 20 ساله کمیته امداد امام خمینی(ره)

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با اشاره به چشم انداز 20 ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: کمیته امداد با رویکرد مثبت نسبت به فعالیت سازمان های مردم نهاد و خیریه ها تعامل سازنده را برای خدمات رسانی و حمایت از محرومان در پی گرفته است.

حسن بیگی با بیان اینکه امروز کمترین دستگاه اجرایی است که برنامه منظم و مرتبی داشته باشد و هر 5 سال خود را تبیین کند و دنبال اجرای آن باشد، اظهار داشت: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) هر پنج سال برنامه و چشم انداز خاص خود را تعریف و در مسیر آن حرکت می کند.
 

فعالیت بیش از 30 میلیون سازمان مردم نهاد در جهان

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور افزود: این برنامه چشم انداز دارای 6 بند است که در بند پنجم آن توجه به دارا بودن تعاملی موثر و سازنده با سازمان ها و نهاد ها متکی به مشارکت های مردمی و منابع اختصاصی و بهره‌گیری از منابع عمومی دارد.

حسن بیگی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 30 میلیون سازمان مردم نهاد در جهان فعالیت دارند، گفت: سهم ایران اسلامی  از این تعداد 10 هزار سمن است که ظرفیت قابل تاملی به شمار میرود و می توان با افزایش شمار آن ها و رسیدن به شرایط ایده آل توسعه این حمایت ها را رقم زد.

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور با اشاره به مشارکت های مردمی تصریح کرد: ما با توجه ظرفیت های استان و ظرفیت های نوع دیدگاه های مردم نسب به مدد جویان می‌توانیم بگوییم سمن ها در استان ما یک ظرفیت بالایی هستند که به تعداد 400 NGO می‌رسند اما می‌توانند بیشتر فعال باشند که ما شاهد آن هستیم در هر کاری این سمن ها جلو تر هستند.

33 درصد از مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است

وی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد در زمینه هایی مانند مدرسه سازی تلاش های قابل قبولی در کشور داشته اند به طوری که امروز 33 درصد از مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است، همچنین در امر حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز شاهد تلاش های مطلوب است.
حسن بیگی خاطر نشان کرد: سازمان های مردم نهاد در کشوربه خوبی توانسته اند در امر ورود پیدا کردن به محیط زیست و بیماری های صعب العلاج موفق عمل کنند و این در حالی است که در این راستا نسبت به نرم جهانی مقداری نقیصه داریم.

عضو اتاق فکر ستاد انتخابات کشور در ادامه با بیان اینکه اگر همت کنیم و از ظرفیت های مردمی بهره مند شویم کارها بسیار پیشرفته تر خواهد شد، ابراز داشت: امروز هر چه بتوانم از  پتانسیل های مردم بیشتر استفاده کردیم منجر به برگه برنده خواهد شد.

شایان ذکر است، در این مراسم که با حضور مسؤولان استانی برگزار گردید از زحمات محمدمهدی ناصری مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) اراک تجلیل و قنبر موسی نژاد نیز به عنوان مدیرکل جدید امداد استان نیز معارفه شد./842/202/ب1

ارسال نظرات