۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۸۶۱۱۰
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:

حوزه علميه بايد ديانت و سياست را با هم دنبال كند

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، با تأكيد بر اينكه حوزه علميه بايد هم ديانت و هم سياست را دنبال كند، گفت: امروز طلاب نبايد نسبت به مسائل سياسي روز بيگانه باشد و عدم سياسي شدن حوزه هاي علميه با هيچ منطقي سازگار نيست و نمي توان حوزه هاي علميه را به دو حوزه علميه دين و سياست تفكيك كرد.
حجت الاسلام شمس الدين احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام شمس الدين احمدي بعد از ظهر امروز در مراسم تجليل از مديران حوزه هاي علميه انقلابي، فرماندهان پايگاه بسيج طلاب و مبلغين راهيان نوركه در سالن اجتماعات ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان، برگزارشد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) با بصيرت خود از نهادينه شدن بزرگترين انحراف تاريخ جلوگيري كرد و اين بحث مهمي است كه مي تواند مورد توجه و پژوهش و تحقيق در حوزه هاي علميه قرار بگيرد  و طلاب روي اين موضوع به خوبي نقش آفريني كنند.

وي با اشاره به اينكه امام زمان(عج) مي فرمايد، حضرت فاطمه زهرا(س) الگوي من است، گفت: اگريك بانوي 18  ساله انحراف را تشخيص مي دهد و مقابل آن مي ايستد و اجازه نمي‌دهد انحراف بين مردم نهادينه شود، موضوع مهمي است كه متفكرين حوزه بايد روي اين موضوع  تمركز كنند.

حجت الاسلام در ادامه با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر ماندگاري انقلاب، گفت: هيچيك از اقشار جامعه مانند روحانيت سزاوارتر نيست تا منويات رهبر معظم انقلاب را پيگيري كند و روحانيت و حوزه هاي علميه منتصب به معظم له هستند و منويات رهبري را بايد دقيقا تبيين كنند و به ديگر اقشار جامعه تسري دهند.

وي در ادامه شناخت از دشمن را در بصيرت افزايي مهم قلمداد كرد و عنوان كرد: تحليلگران و سياستمدران آمريكايي اعترتاف كرده اند انقلاب اسلامي ايران مرگ تدريجي آمريكا را رقم زده است، از اين رو آمريكا امروز ديگر بعنوان ابر قدرت جهان مطرح نيست، چرا كه شاخصه هاي يك ابر قدرت را مانند سابق ندارد.

حجت الاسلام احمدي همچنين از توان همراه كردن كشورهاي جهان بعنوان اولين شاخصه يك ابرقدرت اعلام كرد و خاطرنشان كرد: آمريكا امروز مانند گذشته توان اينكه كشورهاي جهان را با خود همراه كند را ندارد از اين رو، كيسنجر مي‌گويد، امروزدشمني با آمريكا ممكن است خطرناك باشد اما دوستي با آمريكا قطعا كشنده تراست.  

وي قدرت و توان فيصله دادن حوادث جهاني را دومين نشانه يك ابرقدرت درجهان را دانست و افزود: هركشوري كه توان خاتمه دادن به حوادث جهاني را داشته باشد مي تواند ابرقدرت باشد كه آمريكا امروز چنين توان و قدرتي را ندارد.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، مهار كردن ديگر رقبا را سومين نشانه يك ابرقدرت جهاني دانست و ادامه داد: آمريكايي ها امروز اعتراف كرده اند حتي از كنترل حزب الله لبنان نيز ناتوان هستند.

حجت الاسلام احمدي تبيين به موقع نيازهاي قرآني در جامعه را يكي وظايف امروز نيروهاي انقلابي دانست و خاطرنشان كرد: با استفاده از آيات قرآن، شاخصه هاي استكبار ستيزي در قرآن را بايد براي  طلاب در حوزه و مردم و جامعه بيان كرد.

وي با تأكيد بر اينكه حوزه علميه بايد هم ديانت را و هم سياست را دنبال كند، گفت: امروز طلاب نبايد نسبت به مسائل سياسي روز بيگانه باشد و عدم سياسي شدن حوزه هاي علميه با هيچ منطقي سازوكار نيست و نمي توان حوزه هاي علميه را به دو حوزه علميه دين و سياست تفكيك كرد.    

حجت الاسلام احمدي در ادامه، تغيير ذائقه فرهنگي مردم، تغيير محاسبات سياسي نخبگان، دو قطبي‌ كردن جامعه به گفتمان انقلاب و گفتمان سازش، تضعيف اقتدار ملي، منزوي كردن نيروهاي ارزشي و انقلابي، مقابله با نيروهاي واقعي انقلاب، ترويج دينداري سكولار كه نوك پيكان در اين بخش حوزهاي علميه و دانشگاهها است و مديريت انتخابات به نفع خود را از جمله راههاي نفوذ دشمن اعلام كرد.   

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان در ادامه توجه به عناصر انقلاب را يادآور شد و افزود: عناصر انقلاب مي توانند انقلاب اسلامي ايران را بيمه كنند./1307/202/ب1

ارسال نظرات