۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۸۶۰۹۵
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور:

مدیریت انفاق ها و صدقات مهمترین وظایف کمیته امداد است

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه تمرکز در گردآوری و مدیریت انفاق ها و صدقات یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد است، گفت: این ها شانی است که به ولایت فقیه مربوط می‌شود و آنچه که مردم در بین خود عمل می‌کنند تکلیف دیگری دارد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سید منصور برقعه ای قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، بعد ازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی که در سالن همایش آیت الله اراکی برگزار شد با بیان اینکه تمرکز در گردآوری و مدیریت انفاق ها و صدقات یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد است، اظهار داشت: این ها شانی است که به ولایت فقیه مربوط می‌شود و آنچه که مردم در بین خود عمل می‌کنند تکلیف دیگری دارد اما زمانی که در دل نظام اسلامی که ولایت فقیه در راس آن است  می‌خواهد تعیین سیستمی پیدا کند، باید جایی این کار را انجام دهد که ولایت فقیه مسؤولیت دارد.

وی ادامه داد: کمیته امداد به استناد وظایف سیزده گانه خود که در ماده 6 اساس نامه برای آن تعریف شده است وظیفه دارد حرکت کند و تمام آن بند ها که امضای مقام معظم رهبری را دارد برای همه ما تکلیف آور است و باید برای درک و جا گیری مفاهیم تلاش کنیم.

قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به یک بند از وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره)، خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مجاز است تکالیفی که از مراجع قانونی به آن ارجاع می‌شود را به شرط تامین هزینه های اجرایی و ماموریتی بپذیرد و انجام دهد و بنای ان داد به این تعامل است.

برقعه ای افزود: وقتی قله های ثروت رفیع تر شود چاله های فقر دردناک تر می‌شوند زمانی که در توزیع ثروت از عدالت دور می‌شویم و عدالت در قانون مقررات و یا اجرای ما وجود ندارد این قصه رقم می‌خورد و این که فرصت ها از بعضی افراد فوت می‌شود و با تبعیض در اختیار کسی دیگر قرار می‌گیرد آثارش به صورت های مختلف ظاهر می‌شود و این زیبنده ما نیست.

وی با توجه به این که اگر خیرین نباشند توان امداد برای پاسخگویی به مشکلات مردم کفایت نمی‌کند، تصریح کرد: حق آنها تضعیف شده است و به استناد فرمایش امام(ره) این حق را باید در حلقوم های گشاد جست و جو کنیم، سبد هزینه زندگی این افراد را 5 قلم تشکیل می‌دهد دغدغه و آرزوی آن ها یک سفر تهران به تورنتو نیست.

برقعه ای بیان کرد: رنجی برای همه ما است و به هیچ وجه مایه غرور و افتخار نیست که بخواهیم بگوییم خانواده کمیته امداد بزرگ است اما این خانواده را بزرگ کرده اند، کمیته امداد صداقت و بدون حاشیه بودن خود را در این عرصه اثبات کرده است.

قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به انتخابات آینده افزود: ما باید در تمام عرصه ها بی حاشیه ترین افراد باشیم، یک فرد بدون حاشیه است که می‌تواند خدمت کند، انتخابات را پیش رو داریم و وظیفه همه ما فعال بودن در عرصه سیاسی و تعیین سرنوشت است اما آن وطیفه و شان شخصی ما است و از فرصت داخل امداد هرگونه اقدامی که صورت بگیرد مصداق سوءاستفاده دارد و قانونا و شرعا خلاف است.

وی بیان کرد: این که مدیر تغییر پیدا کند طبیعی است قرار نیست که تغییر مسؤولان ما در روند انجام وظیفه ی متعهدانه و آنگونه که زیبنده نام کمیته امداد امام خمینی(ره) است تاثیر بگذارد، همه ما باید اراده و تلاش خود را بگذاریم که یک عمل صالح و دعای خیر برای ما حاصل شود.

قائم مقام کمیته امداد کشور بیان کرد: در مسؤولان امداد هیچ تعصبی جز این که امداد وظیفه خود را در خور شان خود انجام دهد وجود ندارد و ستون فقرات این انجام وظیفه و تکلیف  همکاران ما هستند و بنای ما بر تعامل است چه با مسوولیان و چه با خیرین، بانک ها و مراکز حرفه آموزی این وظیفه ما است و به آن پایبندیم.

برقعه ای در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش شورای عالی اشتغال هیچ دستگاه اجرایی داخل دولت مانند امداد در سطح ملی برای تولیدفرصت های شغلی فعال نبوده است که بالغ 20 درصد فرصت های شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شده است که این بر با کمک بانک ها و مراکز فنی حرفه ای محقق شد و به آن ها مدیونیم تا توانستیم گوشه ای از دین خود را به محرومین ادا کرده باشیم./842/202/ب1

 

ارسال نظرات