۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۰۸۷

حضرت زهرا؛ لیله القدری که قدرش ناشناخته ماند

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که حضرت زهرا(س) لیله القدری است که قدر و منزلتش ناشناخته مانده است، گفت: نه تنها زیارت با معرفت این بانو بلکه صلوات بر ایشان نیز را بهشتی کرده و غفران الهی را برای او به دنبال دارد.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شاه جعفری، استاد حوزه علمیه خواهران بعد از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) در آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که امام صادق(ع) در وصف حضرت زهرا(س) می فرمایند که فاطمه یعنی قدر و هرکس که بتواند فاطمه(س) را با معرفت بشناسد شب قدر را شناخته است و هرکس شب قدر را شناخت حضرت زهرا(س) را شناخته است، گفت: حضرت زهرا(س) لیله القدری است که قدرش ناشناخته مانده است.

وی افزود: با وجود این که پیامبر(ص) علم لدنی داشتند ولی خداوند در قرآن کریم خطاب به ایشان می فرمایند که ای پیامبر تو چه می دانی که شب قدر چیست که این نشان می هد که حتی شناحت عظمت شب قدر برای پیامبران هم کار دشورای است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: حضرت رسول(ص) در خصوص این که «سلام خدا بر فاطمه» می فرمایند که هر کسی که بر فاطمه زهرا(س) درود و صلوات فرستد خداوند او را مورد آمرزش و مغفرت خود قرار می دهد و همانطور که زیارت با معرفت این بانو موجب بهشتی شدن انسان می شود صلوات و درود فرستادن بر ایشان نیز انسان را بهشتی کرده  مغفرت الهی را برای او به دنبال دارد.

خانم شاه جعفری تصریح کرد: حدیث دیگری که در شأن حضرت زهرا(س) از سوی پیامبر(ص) مطرح شده، این است که حضرت زهرا(س) کسی هستند که طبق فرموده قرآن کریم« وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی»  یعنی از روی هوا و هوس سخن نمی گویند و سخن ایشان جز صدق و برای رضای خدا نیست و هرکس بر ایشان درود بفرستند با من پیامبر در بهشت همنشین خواهد بود.

وی با بیان این که درود فرستادن به حضرت زهرا(س) باید از روی معرفت باشد، افزود: سلام بدون معرفت انسان را به جایی نمی رساند بنابراین انسان باید بداند که به چه شخصی سلام می دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این که شناخت با معرفت حضرت زهرا(س) انسان را به الگو برداری عملی از ایشان در زندگی رهنمون می کند، یادآور شد: مهجوریت سبک زندگی حضرت زهرا(س) در میان بانوان و جامعه اسلامی به این علت است که قدر و منزلت این بانوی بزرگوار به خوبی در میان جامعه اسلامی معرفی نشده است./968/پ202/ج

ارسال نظرات