۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۸۶۰۶۸

اهمیت نماز در سیره حضرت زهرا

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که نماز حضرت زهرا(س) تبلور بندگی و اخلاص در پیشگاه خداوند بود، گفت: حضرت زهرا(س) باید در زمینه عبادت برای زنان امروزی الگو باشد.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم میرامام، سخنران حرم حضرت معصومه(س) عصر امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که وجود حضرت زهرا(س) برای پیامبر(ص) مایه قوت قلب بود، گفت: حضرت رسول(ص) در این زمینه می فرمودند که هرگاه دخترم فاطمه مرا به عنوان پدر مورد خطاب قرار می دهد قلبم با شنیدن صدای او زنده می شود.

وی افزود: حضرت رسول(ص) در مورد مقام و جایگاه حضرت زهرا(س) می فرمایند که فرشتگان هر صبح و شام به حضرت زهرا(س) سلام داده و خطاب به ایشان می فرمایند که ای فاطمه خدا شما را برگزیده و پاک کرده و شما را سرور زنان دو جهان قرار داده است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: همچنین حضرت رسول(ص) در این زمینه می فرمایند که دخترم فاطمه بانوی بانوان جهان از اولین تا آخرین است و با وجود اینکه سه زن قرآنی دیگر برگزیده زنان عصر و زمان خود هستند حضرت زهرا(س) برگزیده تمام زنان عالم تا روز قیامت است.

خانم میر امام با تأکید بر این که رسول خدا(ص) حضرت زهرا(س) را میوه وجود و پاره قلب خود می دانند، اظهار کرد: حضرت رسول(ص) درباره عبادت حضرت زهرا(س) می فرمایند که هر گاه دخترم فاطمه(س) به نماز می ایستد نور وجودی ایشان آنچنان بر فرشتگان مستولی می شود، همانطور که خورشید بر زمین تابش دارد نور وجودی حضرت زهرا(س) نیز بر فرشتگان تابش دارد و خداوند آنگاه خطاب به فرشتگان می فرمایند که حبیبه من را ببینید که چگونه خالصانه به عبادت من ایستاده است.

وی افزود: از فضه خدمتکار حضرت زهرا(س) روایت شده است که روزی به نزد حضرت زهرا(س) مشرف شدم و  ایشان به من فرمود ای فضه تو خسته هستی چند روزی را استراحت کن بعد کارها را با هم تقسیم می کنیم و یک روز شما کار کن و من عبادت می کنم و روزی که من کار می کنم شما استراحت کن و فضه روایت می کندکه روزهایی که حضرت زهرا(س) عبادت می کردند شب را به صبح متصل می کردند و خاضعانه و خاشعانه به درگاه الهی اشک می ریختند.

وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) باید در زمینه عبادت برای زنان امروزی الگو باشد به گونه ای که اگر یک لحظه از نماز به عنوان واجب الهی غفلت کردند آن روز را با قلبی آکنده از اندوه سپری کنند و ناراحتی غفلت از این واجب به حدی درچهره آنها نمایان باشد که فرزندان آنها به اهمیت نماز در پیشگاه خداوند پی ببرند./968/پ202/ج

 

ارسال نظرات