۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۸۶۰۲۶
امام جمعه کوهبنان:

مسجد الگویی تمام عیار برای زندگی است

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مساجد به عنوان یک الگوی تمام عیار برای زندگی انسان ها به شمار می روند، گفت: باید در این امر شیوه و روش رسول الله و امام علی(ع) مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا یکی از رموز موفقیت جامعه اسلامی بازگشت به مسجد است.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین نقش کارکرد مساجد در جامعه پرداخت و اظهار کرد: اسلام هدایت نهایی را برای بشر به ارمغان آورده و جایگاه مقدسی به نام مسجد را برای مسلمانان تشکیل داده و انقلاب اسلامی فعالیت های خود را از مساجد آغاز کرد.

وی بیان کرد: استفاده از مساجد برای تبلیغ دین همواره در میان مسلمانان وجود داشته و بسیاری از امور اجتماعی مانند کمک به فقرا را هم در مساجد ساماندهی می‌کردند، بنابراین به برنامه های کانونهای مساجد باید توجه شود و این امر هم همت دولت و هم مسؤولان را می طلبد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه مسجد یک رسانه بزرگ در اختیار مسلمانان است، ادامه داد: مساجد پیامی مثبت و همگانی دارند و در قلب‌های مومنان نفوذ می‌کنند و باید توانایی جوانان در مسائل مختلف در این کانونها شکوفا شود.

امام جمعه کوهبنان خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان یک الگوی تمام عیار برای زندگی انسان ها به شمار می روند و باید شیوه و روش رسول الله و امام علی(ع) مورد توجه قرار گیرد، زیرا یکی از رموز موفقیت جامعه اسلامی بازگشت به مسجد است.

وی ابراز کرد: فعالیت های فرهنگی در مساجد باید سامان بخشیده شوند و با اطلاع رسانی حضور مردم در مساجد را پر رنگ تر کرد به ویژه حضور نسل جوان را که مسؤولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها به احیای نقش دینی و تبلیغاتی مساجد از سوی دستگاه‌ ها تأکید کردند و کانون ‌های مساجد به عنوان اثر گذارترین پایگاه‌ها در کشور هستند، بنابراین دشمنان ترس زیادی از این اماکن دارند.

امام جمعه کوهبنان عنوان کرد: مسجد با حاکمیت جامعه اسلامی ارتباط بسیار مستقیم و مهمی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «سیاست در کنار عبادت کارکرد اصلی مسجد است»؛ از این رو مسجد برکات فراوانی دارد و باید از ظرفیت های مساجد به خوبی استفاده کنیم و این امر همکاری و توجه مسؤولان را می طلبد./302/9709/ب1

ارسال نظرات