۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۸۶۰۰۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شعر باید برای نوع بشر کارساز باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شعر باید پیام پیامبران الهی را بیان کند و به عدالت و ابطال باطل بپردازد همچنین شعر باید برای نوع بشر کارساز باشد و به همراه عمل در راستای حقیقت و عدالت پیش رود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  ظهر امروز در دومین جشنواره شعر و مشاعره رضوی در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: اصولا شعر از راه احساس است و از ذوق و هنر سرچشمه می گیرد.

وی بیان داشت: اگر شعر در مسیر خودش آلوده به مسائل نفسانی نشود و پاک بماند به مقصد پاک و ربانی واصل می شود و در این باب شواهد بسیاری در طول تاریخ وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمانی که ظلم بر جامعه حاکم بود حرف از عدالت در قالب شعر، بسیار بر مردم آن زمان تاثیر گذار بود،خاطرنشان کرد: در زمان اهل بیت(ع) که خفقان حاکم بر جامعه اجازه سخن گفتن از واقعیات جامعه را نمی‌داد، شعرا با زبان شعر حقایق را بیان می کردند.

وی با بیان اینکه خداوند استعداد سرودن شعر را در عده ای خاص قرار داده است که این استعداد قابل پرورش است، ادامه داد: شعر از عرش الهی نشات گرفته است و نباید صرفا در عبارات لفظی، کنایات و استعارات خلاصه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شعرا باید شعر خود را به زیبایی‌ های از دست رفتنی این دنیا خلاصه نکنند و شعر باید پیام روشنی برای مخاطب داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: شعر باید پیام پیامبران الهی را بیان کند و به عدالت و ابطال باطل بپردازد همچنین شعر باید برای نوع بشر کارساز باشد و به همراه عمل در راستای حقیقت و عدالت پیش رود./880/203/ب1

ارسال نظرات