۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۸۵۹۹۷
مدیرکل کمیته امداد قم خبر داد؛

کمک 26 میلیارد و500میلیونی مردم قم به کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از کمک 26 میلیارد و 500 میلیونی قمی ها به کمیته امداد خبر داد و گفت: تمام کمک های مردمی صرف محرومان شده است.
اکبر میرشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) مدیرکل و معاونین اداره کل استان قم با حضور در دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی با وی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم در این دیدار با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط این اداره کل عنوان کرد: یکی از کارهایی که توسط کمیته امداد در سال گذشته انجام شده است، بحث توانمندسازی و اشتغالزایی برای مددجویان بوده است به طوری که از 1044 مددجویی که توانمندی لازم برای برای اشتغال را داشتند 1200نفر به بانک ها معرفی و موفق به دریافت وام اشتغالزایی شده اند.

وی افزود: این تعداد مددجو توانستند با مشاوره های تخصصی، شغل خود را انتخاب کرده و درآمد حداقلی را به دست آوردند و امیدواریم در سال آینده 8 هزار نفر باقیمانده نیز به این تعداد افزوده شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: بیش از 5 میلیارد و 900میلیون تومان نیز به صورت وام قرض الحسنه بدون سود و با بازپرداخت بالا در مبالغ 1 تا 5 میلیون تومان در اختیار 4 هزارنفر از افراد تحت پوشش قرار گرفته است که تا حد زیادی مشکلات آنها را مرتفع کرده است.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در حوزه ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: به بیش از 850 نفر از جوانانی که در آستانه ازدواج قرار داشتند کمک های 3 میلیونی بلاعوض صورت گرفته است که در صورت درخواست وام ازدواج، وام نیز به آنها اختصاص یافته است.

میرشکار اضافه کرد: بیش از 12 میلیارد و 500میلیون تومان نیز هزینه درمان به 1500مددجو که دارای بیماری صعب العلاج هستند پرداخت شده که این میزان بالغ بر 95 درصد هزینه های درمانی را شامل می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم در ادامه ابراز کرد: بیش از 2 هزار نفر از افراد سالمند به ویژه در مناطق روستایی که تاکنون به مشهدمقدس مشرف نشده بودند، در سال جاری به زیارت مرقد امام رضا(ع) اعزام شدند و در 3 ماه گذشته با برنامه های توانمندسازی، 2400خانوار از چتر پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی با بیان فعالیت های ویژه این اداره کل اظهار کرد: یکی از کارهای اثربخش که برای اولین بار در کشور در قم انجام شد، بحث مددکاری اسلامی است که در این طرح، بیش از 50 روحانی خواهر و برادر، هر دوهفته یکبار در منازل مددجویان حاضر شده و به بیان مسائل فرهنگی و اعتقادی و پاسخ به پرسش ها در این حوزه پرداختند.

وی اضافه کرد: مجتمع حضرت معصومه(س) از مصوبات سفر رهبر انقلاب به قم نیز راه اندازی شده است و هرهفته 400 نفر از استانهای مختلف کشور طی سه روز در این مرکز اقامت کرده و آموزش می بینند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده پیرامون مشاوره ازدواج به افراد تحت پوشش خاطرنشان کرد: علاوه بر حمایت از جوانانی که قصد ازدواج دارند، بسته حمایتی و مشاوره های تخصصی به زنان سرپرست خانوار داده می شود تا با انتخاب صحیح، ازدواج مجدد و پایداری داشته باشند و یکی دیگر از کارها، ازدواج زنان و مردان سالخورده تنها در روستاها است تا مشکلات آنها نیز مرتفع شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اطلاع رسانی هزینه های انجام شده از کارهایی است که انجام شده چراکه معتقدیم مردم باید بدانند کمک هایی که توسط آنها انجام شده است درچه محل هایی هزینه شده است و باید گفت که تا ریال آخر کمک های مردمی، صرف خدمات به محرومین و افراد تحت پوشش شده است.

میرشکار در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در قم، بحث متکدیان است که حضور آنها در سطح شهر قم در شأن این شهر نیست و از سوی دیگر مؤسسات خیریه موجود در سطح شهر نیز باید ساماندهی شوند تا افراد نیازمند از یک کانال خاص کمک های خود را دریافت کنند./872/پ202/ج

ارسال نظرات