۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۸۵۹۷۹
امام جمعه رفسنجان:

حضور جوانان در مساجد از تهاجم فرهنگی دشمن جلوگیری می کند

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: دشمن درصدد است تا با هزینه های گزاف جوانان و نوجوانان ما را گمراه کند؛ از این رو فعالیت جوانان در این کانون ها موثر است.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: مسجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی دینی و مذهبی است و هم تقویت دین و ایمان مردم را به همراه دارد و هم جایگاه عبادت و رسیدن به اخلاص است.

وی بیان کرد: از  مسجد به عنوان یک سنگر در انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس بهره گرفته شده و امروزه هم مسجد آن کارکرد سنگری خود را در برابر هر نوع تهاجمات و آسیب هایی که به جامعه وارد می شود، حفظ کرده است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: مدیریت مساجد هم باید به شکل نوین صورت گیرد و ائمه محترم جماعات با رهبری و هدایت ائمه جمعه در همه استانها با مدیریت قوی و کارآمد در همه عرصه های مختلف فعالتر عمل کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: کارکردهای فرهنگی نیز در مساجد باید نهادینه و از موازی کاری پرهیز شود و همچنین سنگر نماز جمعه نیز باید تقویت شود و لازم است محافل و مساجد در شهرستانها خصوصی برگزار شود و ائمه جماعات هم پا و هم سو در کارهای فرهنگی با کانونهای مساجد فعال باشند.

وی ابراز کرد: ارتباط جوانان و نوجوانان باید با مسجد برقرار شود تا انقلاب اسلامی محفوظ بماند و مسجد می تواند محلی برای حل بسیاری از مشکلات نسل جوان باشد و در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد یک جهاد و اقدام مهم فرهنگی است.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن می توانند اثر گذار باشند و می طلبد مسؤولان کانونهای مساجد جوانان را عاشق مساجد کنند و برنامه های فرهنگی و مذهبی را جوانان انجام دهند.

حجت الاسلام رمضانی پور یادآور شد: حضور جوانان در کانون های فرهنگی هنری نیز  می‌ تواند به تهاجمات فرهنگی در فضاهای مجازی کمک کند و در این راستا دشمن درصدد است تا با هزینه های گزاف جوانان و نوجوانان ما را گمراه و به راه نادرست هدایت کند از این رو فعالیت جوانان در این کانون ها موثر است./302/9709/ب1

ارسال نظرات