۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۸۵۹۶۰
مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی:

علما در برابر سخنان غیر کارشناسی بایستند

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: در شرایط امروز احساس نیاز می شود که در مقابل سخنان غیر کارشناسی یک مسؤول علمای دین به پاخیزند و با حضور خود ابلاغ دین کنند.
مشرفی

حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی امروز در حاشیه تجمعات اعتراض آمیز مردم و روحانیان نسبت به سخنان سخیف استاندار خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اظهار داشت: حوزه های علمیه و روحانیت 4 وظیفه دین شناسی، دینداری، دفاع از دین و تبلیغ از دین را بر عهده دارند.

وی گفت: روحانیان و علما باید به فراگیری علوم قرآن و معارف اهل بیت بپردازند و همه این فراگیری ها به این جهت است که دین را به خوبی بشناسند و دفاع و تبلیغ از دین کنند.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی افزود: در شرایط امروز احساس نیاز می شود که در مقابل سخنان غیر کارشناسی یک مسؤول علمای دین به پاخیزند و با حضور خود ابلاغ دین کنند.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: مدارس علمیه امروز تعطیل نشده بلکه این حوزه ها در حال انجام یک مسؤولیت مهمتر و خطیرتر آن هم دفاع و تبلیغ از دین است و درس ها تبدیل به درس بزرگی مانند ایستادگی بر اصول و مبانی دین، ایستادگی بر باورها و اعتقادات مردم و جلوگیری از بروز بدعت ها و زیر سوال رفتن باورهای دینی مردم شده است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه استان در یک درس عملی و کاربردی از علما، روحانیان و ائمه جماعات و جمعه استان که برای محکوم کردن سخنان استاندار تجمع کرده اند حمایت می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مدارس علمیه خراسان جنوبی در پی سخنان سخیف استاندار امروز و فردا تعطیل است که امید داریم مسؤولان کشوری به این مشکل در استان رسیدگی کنند.

حجت الاسلام مشرفی اظهار کرد: تجمعات مردم استان تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد و درخواست داریم مسؤولان کشوری به مردم و روحانیان استان پاسخی ارائه دهند./302/880/ب1

ارسال نظرات