۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۸۵۹۵۹
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان وظیفه دارند مردم را از تنگنای اقتصادی خارج کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مسؤولان باید برای رفع مشکلات معیشتی چاره اندیشی کنند، تأکید کرد که مردم باید از تنگنا خارج شوند.
درس خارج آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خاج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: اسلام با اشرافی گری به شدت مخالف است اما عقیده دارد که مردم و جامعه باید به اندازه کافی رفاه داشته باشند.

وی افزود: دولت ها وظیفه دارند امنیت، عدالت و معیشت را برای مردم و جامعه فراهم کنند؛ الان مشکل مهم در کشور معیشت است و گرانی در کشور بی داد می کند و حتی طبقه های متوسط رنج می برند چه برسند به افرادی که در طبقه های پایین تر باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نامه های بسیاری داریم که مردم از گرانی و درآمد ناکافی گلایه می کنند، اظهار داشت: تفاوت در حقوق از مشکلات دیگر است که یکی 20 میلیون می گیرد و دیگری نهایتا ماهانه یک میلیون دریافتی دارد.

وی ادامه داد: حضرت امام بارها فرمودند اشرافی گری خطری برای جامعه است، غالبا خدمتگزاران مملکت طبقات متوسط هستند اما عده ای اشراف خوی اشرافی و پول فراوان دارند و برای مردم خدمتی انجام نمی دهند، در دفاع مقدس همین فقرا و کوخ نشینان شرکت کردند و تمام زحمات و کارها با این طبقه است، اگر این طبقه از نظر معیشت در مضیقه باشند مصیبتی است که در مملکت وجود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مسؤولان باید برای رفع مشکلات معیشتی چاره اندیشی کنند، ابراز داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید شکاف طبقاتی ایجاد شود و تفاوت حقوق ها خطر بزرگی بوده که ما این را محکوم می کنیم و معتقد هستیم مسؤولان وظیفه دارند مردم را از تنگنا خارج کنند./1323/پ202/ص

ارسال نظرات