۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۴۸۵۹۳۰
حجت الاسلام جوشقانیان:

دولت زمینه ساز حضور عفیفانه دختران در جامعه باشد

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: زن تراز اسلام باید خود را به الگو های قرآنی و اصل ولایتمداری نزدیک کند.
جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که زن و بانوی تراز اسلامی باید بر گرفته از الگوی تام و تمام قرآنی باشد، اظهار داشت: قرآن ضرب المثل اعلای یک مؤمن را یک زن معرفی کرده است که او آسیه همسر فرعون بود.

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) در مقام بالاتری از حضرت آسیه(س) قرار دارد، گفت: یک زن مسلمان باید بتواند خود را به این الگوهای قرآنی نزدیک کند.

معاون تفحص مؤسسه روایت سیره شهدا اولین ویژگی زن تراز اسلامی را تلاش در جهت حفظ ارزش های اسلامی دانست و افزود: حضرت زهرا(س) با تمام توان خود از ارزش هایی مانند ولایت و یا حفظ حجاب در جامعه دفاع می کرد و بانوان ما هم باید ارزش های اسلامی را در جامعه حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دوم زن تراز اسلام در بعد تربیتی است که باید تربیت حماسی و عاشورایی داشته باشد به این معنا که یک زن باید با نگاه به عاشورا و اهداف قیام عاشورا برای ظهور امام زمان(عج) یار تربیت کند و مقدمات ظهور را فرهم کند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که یک زن در اسلام باید از بصیرت و معرفت بالایی برخوردار باشد، اظهار داشت: زن باید شأنیت خود را در جامعه درک کند و مطابق با شأنیت خود رفتار کند؛ زیرا در روایات ما بیان شده است که زن نباید کارهای مردانه را انجام دهد و حریمی که به واسطه حجاب برای زن در نظر گرفته شده است به منظور صیانت از شأنیت زن است.

وی با بیان این که بر اساس آیات قرآن  دولت وظیفه دارد ارزش های الهی را در جامعه پررنگ کند، خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت های حضور عفیفانه دختران در جامعه بر عهده دولت مردان است و اگر حاکمان نظام اسلامی ما دغدغه توجه به حفظ حریم زنان در جامعه داشته باشند این ارزش ها حفظ خواهد شد./843/ت302/س

ارسال نظرات