۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۸۵۹۱۷
حجت الاسلام بطحایی در گفت وگو با رسا تشریح کرد؛

جزییات برگزاری جشنواره داستان و خاطره اشراق+جوایز

دبیر جشنواره داستان و خاطره اشراق از برگزاری این جشنواره در بخش های سفرنامه های تبلیغی، خاطره، داستان کوتاه و رمان در بخش مکتوب و خاطره صوتی و خاطره تصویری خبر داد.
حجت الاسلام سید احمد بطحایی رییس انجمن داستان طلاب

حجت الاسلام سیداحمد بطحایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هدف برگزاری جشنواره داستان و خاطره اشراق عنوان کرد: جشنواره داستان و خاطره اشراق با هدف فرهنگ سازی سبک زندگی دینی و طلبگی و انتقال تجارب تبلیغی طلاب در دو بخش اصلی مکتوب و چندرسانه ای برگزار می شود که طلاب شرکت کننده تا ۲۸ اسفند ماه برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فرصت دارند.

وی افزود: این جشنواره در راستای فرهنگ سازی سبک زندگی دینی و طلبگی و جریان سازی در بخش های مختلف جامعه؛ به دنبال ثبت روایت ها و رویدادهای جذاب در تبلیغ دینی و انتقال تجارب تبلیغی است.

دبیر جشنواره داستان و خاطره اشراق تصریح کرد: این جشنواره در 4 بخش مکتوب و 2 بخش صوتی برگزار می شود که سفرنامه های تبلیغی، خاطره، داستان کوتاه و رمان در بخش مکتوب و خاطره صوتی و خاطره تصویری در بخش دیگر این جشنواره برگزار می شود.

 وی اضافه کرد: سفرنامه تبلیغی با موضوع ثبت خاطره نگارانه فرایند یک سفر تبلیغی است که حجم آن بین ۲۵ هزار تا ۴۰ هزار کلمه باشد، خاطره با محوریت ثبت رویدادها و پیش آمدهای جالب توجه درروند فعالیت های تبلیغی است که شامل دو قسمت؛ خاطره کوتاه با حداکثر ۲ هزار کلمه و خاطره بلند از ۷ هزار تا ۲۰ هزار کلمه باشد.

حجت الاسلام بطحایی ادامه داد: داستان کوتاه با محوریت سبک زندگی دینی، زیست طلبگی و تبلیغ که حداکثر دوهزار کلمه و در نهایت بخش رمان که چاپ نشده باشد یا چاپ آن از سال ۱۳۹۴ به بعد باشد و در بخش های صوتی و تصویری نیز با موضوع ثبت رویدادها و پیش آمدهای جالب توجه درروند فعالیتهای تبلیغی در قالب صوت و تصویر بین ۲ الی ۱۰ دقیقه می باشد.

 وی با اشاره به شرایط آثار ارسالی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی نباید حائز رتبه در جشنواره داستان و خاطره اشراق باشند و  طلاب خواهر و برادر می توانند آثار خود را در قالب های جشنواره و تا تاریخ 28 اسفندماه به دبیرخانه جشنواره از طریق آدرس اینترنتی www.eshragh.ir و یا شماره تلگرام ۰۹۰۳۰۷۱۰۶۳۹ ارسال کنند.

وی اضافه کرد: برگزیده اول بخش سفرنامه 4 میلیون، خاطره کوتاه یک و نیم میلیون، خاطره بلند 3 میلیون، داستان کوتاه 3 میلیون و رمان پنج میلیون تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

دبیر جشنواره داستان و خاطره اشراق تأکید کرد: در بخش خاطره تصویری ۵ برگزیده اول هر نفر یک میلیون تومان و بخش خاطره صوتی ۳ برگزیده اول هر نفر پانصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روند ارسال آثار به جشنواره بسیار خوب است و بعد از قطعی شدن برنامه اختتامیه، زمان و مکان آن به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید./872/ت302/ج

ارسال نظرات